همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح کاهش رابطه با انگلیس در نشست علنی امروز (چهارشنبه دوم آذرماه) موافقت کرد.

مجلس شورای اسلامی با دوفوریت طرح کاهش رابطه با انگلیس در نشست علنی امروز چهارشنبه (دوم آذرماه) موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، این طرح با رأی بالایی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.


بروجردی خطاب به وزیر امور خارجه:
سفیر انگلیس را از کشور بیرون کنید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح کاهش رابطه با انگلیس گفت: کارنامه انگلیس قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مملو از جنایت و خیانت است و به همین دلیل از وزیر امور خارجه می خواهم سفیر انگلیس را از کشور اخراج کند.

 علاءالدین بروجردی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره طرح دو فوریتی کاهش رابطه با انگلیس تصریح کرد: کارنامه انگلیس قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مملو از خیانت و جنایت است. آنها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ جهانی دوم به تمامیت ارضی کشور حمله کردند و گندمی که مورد نیاز مردم کشور بود را با زور خریداری می کردند و آن را به سربازان خود می دادند و با همین روش جان بسیاری از ایرانی ها گرفته شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: این کشور در تمام جنایت‌های آمریکا علیه ایران یک پایه تمام توطئه‌ها بوده است.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی و زمانی که عراق از بمب‌های شیمیایی علیه ایران استفاده می‌کرد از کشور عراق حمایت و از محکوم شدن این کشور در سازمان های بین المللی جلوگیری می کرد .

وی تأکید کرد: سردمدار ادعای دروغین نقض حقوق بشر در ایران کشور انگلیس است. انگلیسی‌ها از حق مسلم مردم ایران برای دستیابی به فن آوری صلح آمیز هسته‌ای جلوگیری می‌کند، در قطعنامه‌های شورای امنیت پیشگام هستند، از خروج گروهک تروریستی منافقین از لیست گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و هزاران دلایل دیگر برای اثبات خیانت انگلیس به مردم ایران وجود دارد.

بروجردی گفت: تحریم بانک مرکزی اقدام خودسرانه دیگری است که کشور انگلیس برخلاف ضوابط بین المللی اقدام به این کار کرده است. در چنین شرایطی داشتن روابط عادی با این کشور قابل قبول نیست و منافع ملی کشور ما را تهدید می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی از علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه درخواست کرد با توجه به اقدامات اخیر انگلیس علیه ایران سفیر انگلیس را از کشور خارج کند و بیان داشت: نباید اجازه دهیم رابطه ما با این کشور رابطه عادی باشد. سیاست انگلیس همواره علیه ایران سیاست خصمانه ای بوده است و به همین دلیل از نمایندگان مجلس می خواهم با رأی حداکثری خود پاسخ محکم به اقدامات کشور انگلیس بدهد.

 

 

کد خبر 151982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز