سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک موسسه تحقیقات بازار می‌گوید شرکت اپل سال آینده با عرضه آی‌پد3 احتمالاً به بزرگ‌ترین تولید کننده کامپیوتر جهان تبدیل می‌شود.

ipad3 sale

به گزارش Cnet، شرکت اپل که در حال حاضر با دارا بودن 15 درصد از بازار کامپیوتر(شخصی از جمله رومیزی و قابل حمل)، در رده دوم بعد از شرکت HP قرار دارد، با عرضه نسل بعدی تبلت آی‌پد بزرگترین تولید کننده کامپیوتر می‌شود.

این در حالی است که آمار موسسه Canalys نشان می‌دهد در سه ماهه چهارم سال 2011 اپل به دلیل عرضه تبلت‌های ارزان قیمتی از سوی آمازون و بارنز و نوبل ممکن است بخشی از سهم بازار تبلت را از دست دهد.

ولی به احتمال زیاد سال آینده با عرضه آی‌پد3 نه تنها ضررهای قبلی را جبران می‌کند بلکه بیشترین سهم از بازار تمام کامپیوترهای شخصی را تسخیر می‌کند.

شرکت‌های رقیب بعد از حدود 2 سال از عرضه اولین آی‌پد هنوز در حال مبارزه برای کنار زدن آن هستند. بسیاری از جمله آمازون و بارنز و نوبل به تولید تبلت‌های ارزان قیمت روی آورده‌اند که تعدادی از تحلیل‌گران معتقدند حتی با ضرر همراه بوده‌است.

در حال حاضر گوگل در حال نهایی کردن نسخه 4 سیستم عامل اندروید به نام Ice Cream Sandwich است که برنامه‌نویسان را قادر می‌سازد اپلیکیشن‌های نسخه تلفن همراه خود را برروی تبلت‌های اندروید نیز عرضه کنند.

اما تأخیر گوگل در عرضه منظم نسخه‌های جدید تنها سیستم عامل موبایل خود باعث کاهش نسبی سهم این شرکت در بازار تبلت‌ها شده‌است. گفتنی‌است اندروید در بازار تلفن‌های همراه بیشترین سهم را در اختیار دارد.

آمار موسسه Canalys‌ همچنین نشان می‌دهد عرضه کامپیوترهای شخصی تا پایان سال 2011 با 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 415 میلیون دستگاه می‌رسد. بخش بزرگی از این افزایش به علت افزایش تولید و عرضه تبلت‌ها است.

همچنین عرضه کامپیوترهای تبلت تا پایان سال 2011 به 59 میلیون دستگاه می‌رسد که 22 درصد این مقدار در سه ماهه چهارم به بازار آمده‌است.

کد خبر 151915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز