همشهری آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری سرمای سخت زمستان، تحولات منطقه، سقوط پی‌در‌پی دولت‌های اروپایی به علت بحران اقتصادی، گفت: تحریم صنعت نفت ایران، جهان را با یک خلاء اساسی در تأمین انرژی روبه‌رو می‌کند.

جواد جهانگیرزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره تلاش آمریکا برای تحریم نفتی ایران، گفت: تکاپوی آمریکایی‌ها برای صدور قطعنامه علیه پرونده هسته‌ای ایران در آژانس بستری بود تا آنها تحریم بانک مرکزی و صنعت نفت ایران را با گام‌های بلندتری پیگیری کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از کشور‌ها درباره مسائل و موضوع‌های بین‌المللی مستقل از اراده آمریکا تصمیم می‌گیرند، افزود: اگر صنعت نفت ایران تحریم شود، دنیا با یک شوک بزرگ اقتصادی روبه‌رو خواهد شد، بنابراین کشورهای جهان اجازه چنین کاری را به آمریکا نمی‌دهند.

تحریم صنعت نفت ایران از سوی آمریکا غیرعملیاتی است

وی با اشاره به طرف‌های تجاری قدرتمند و روش‌های گوناگون برای فروش نفت، تحریم صنعت نفت ایران از سوی آمریکا را غیرعملیاتی خواند و ادامه داد: امروز کشورهای غرب با بحران‌های شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، از این رو اجرایی کردن تحریم نفتی ایران بیشتر به یک بلوف سیاسی شبیه است تا اقدامی که رنگ و بوی واقعیت بدهد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با یادآوری سرمای سخت زمستان، تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا، سقوط پی‌درپی دولت‌های اروپایی به علت بحران اقتصادی، تصریح کرد: تحریم نفتی ایران وسعت مسائل حساس یاد شده را گسترش می‌دهد، بنابراین هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که در انجام این کار با آمریکا سهیم شود.

وی، تنگه هرمز را یک آب‌راه مهم ترانزیت نفت خواند و افزود: ایران همیشه می‌تواند بر روی تنگه هرمز اعمال مدیریت کند، اما هم اکنون تصمیمی برای این کار ندارد، چون آمریکا قادر نیست یک تنه تحریم صنعت نفت جمهوری اسلامی را کلید بزند.

آمریکا برای سنجش ظرفیت‌های ایران، بلوف می‌زند

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم با بیان این‌که آمریکا برای سنجش ظرفیت‌های جمهوری اسلامی بلوف می‌زند، تأکید کرد: اگر صنعت نفت ایران تحریم شود، جهان با یک خلاء اساسی در تأمین نیاز انرژی روبه‌رو خواهد شد و هیچ کشوری حتی عربستان با افزایش تولید نفت نمی‌تواند آن را پر کند.

روز شنبه (۲۸ آبان) روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد که دولت آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ایران قصد دارد دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه صنعت نفت ایران اعمال کند.

 

کد خبر 151842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز