تحریم‌های جدید علیه ایران نظام مالی این کشور را هدف قرار می‌دهد ولی شامل بانک مرکزی ایران یا بخش پتروشیمی نخواهد شد.

دو مقام رسمی آمریکایی اعلام کردند که در محدودیت‌های جدید علیه ایران که قرار است از دوشنبه ـامروزـ اعمال شود، از بانک‌های خارجی خواسته می‌شود از انجام فعالیت‌های تجاری با این کشور خودداری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ای‌بی‌سی، تحریم‌های جدید علیه ایران نظام مالی این کشور را هدف قرار می‌دهد ولی شامل بانک مرکزی ایران یا بخش پتروشیمی نخواهد شد.

این دو مقام رسمی آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، طی مواضعی توجیه‌ناپذیر اعلام کردند که بانک‌های آمریکایی اثبات کنند حساب‌های خارجی آنها در تعامل با ایران نیست و از بانک‌های خارجی بخواهند تا با ایران ارتباط تجاری نداشته باشند.

یکی از مقام‌های آمریکایی تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا و بخش گاز این کشور هدف این دور از تحریم‌ها قرار نخواهد گرفت چرا که در پیش گرفتن چنین رویکردی به افزایش قیمت نفت و آسیب به اقتصاد آمریکا منجر خواهد شد.

وی گفت که وزارت خارجه آمریکا با تحریم‌های جدیدی که هدف آنها جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی است، صنعت پتروشیمی ایران را نشانه خواهد گرفت.

به اعتقاد مقام‌های واشنگتن، سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به طور غیرمستقیم به بخش انرژی ایران کمک کرده و تحریم‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار دهد.

این گزارش بعد از قطعنامه مغرضانه شورای حکام و گزارش سیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران صادر می‌شود.

 

کد خبر 151751
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز