دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی، گفت: دومین آزمون برای پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور روز 25 فروردین ماه سال 91 برگزار می‌شود.

آزمون

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: زمان قطعی ثبت نام برای داوطلبان آزمون دکتری سال 91 پس از نهایی شدن منابع آزمون اعلام می‌شود.

وی افزود: منابع آزمون به زودی نهایی می شود و از سوی سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. با توجه به تخصصی تر شدن دومین آزمون دکتری بر اساس توصیه شورای عالی انقلاب فرهنگی تعداد دروس و منابع نیز افزایش یافته است.

سرورالدین با اشاره به تعیین تکلیف برای افزایش ظرفیت آزمون دکتری سال 90 گفت: افزایش ظرفیت کنکور دکتری 90 پس از اعلام ظرفیت نهایی دانشگاه‌ها تا بهمن ماه انجام می شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها ظرفیت جدید خود را به میزان حدود 3 هزار نفر به وزارت علوم اعلام کرده اند که به زودی و پس از نهایی شدن ظرفیت اعلامی از دو دانشگاه باقیمانده، مراحل اجرایی افزایش آغاز می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پس از نهایی شدن ظرفیت اعلامی از سوی دانشگاه‌ها، فرم انتخاب رشته افراد حائز شرایط منتشر می‌شود و افراد می‌توانند آن را تکمیل کنند.

 شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 692 این شورا در بیست و یکم تیرماه 90، مصوب کرد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از 5 هزار و 600 نفر به 10هزار نفر افزایش پیدا کند. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در راستای اجرایی شدن این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام کرد که در نظر دارد این افزایش ظرفیت را با توجه به توانمندی، قابلیت علمی، آموزشی و پژوهشی موجود در هر دانشگاه انجام دهد.

کد خبر 151736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز