همشهری‌آنلاین: پژوهشگران دریافتند سایز کمر اکثر مردانی که دارای ضریب هوشی پایین هستند در 40 سالگی نامتناسب است.

چاقی

به گزارش ایسنا نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که افراد با ضریب هوشی کم نسبت به افراد باهوش با افزایش وزن در سال‌های آینده زندگی خود و علاوه بر آن خطر بیماری‌های قلبی روبه‌رو هستند.

همچنین معلوم شد که مردان سوئدی که دارای IQ پایین در سن 18 سالگی بودند، دارای نسبت بالاتر دور کمر به مفصل ران در مقایسه با افراد باهوش‌تر هستند.

بر اساس مطالعات پیشین مشخص شده بود: افرادی که اندامی به شکل سیب دارند، یعنی دارای اضافه وزن در ناحیه میانی بدن خود هستند، در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری‌های قلبی نسبت به افراد دیگر هستند.

نویسنده پژوهش، دکتر جورجی لپرت استاد مرکز بالینی تحقیقات دانشگاه اوپسالا در سوئد می‌گوید: استراتژی‌های موجود که هدفشان متوقف کردن فراگیری چاقی است، باید تمرکز و اهداف خود را بیشتر روی گروه‌های پرخطر از جمله افراد با ضریب هوشی پایین منعطف کنند.

پژوهشگران در این بررسی به اندازه گیری و بررسی نسبت دور کمر به دور مفصل ران حدود 34 هزار و 400 فرد که در دهه 40 سالگی قرار داشتند پرداختند که از این تعداد حدود پنج هزار و 400 نفر در سن 18 سالگی تست IQ شان ثبت شده بود. این بررسی نشان داد افرادی که دارای ضریب هوشی پایین بودند در سن 40 سالگی نسبت دور کمر به مفصل رانشان در مقایسه با افراد باهوش بزرگتر است.

نتایج این بررسی در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا در اورلاندافلا ارائه می‌شود.

کد خبر 151434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز