همشهری آنلاین: یک اتحادیه عمده پزشکان در بریتانیا می‌گوید باید برای حفاظت افراد از استنشاق دود سیگار محیطی، سیگار کشیدن در ماشین‌ها ممنوع شود.

cigar

به گزارش خبرگزاری فرانسه انجمن پزشکی بریتانیا (BMA) دولت را تشویق کرد تا "اقدامی شجاعانه و متهورانه" انجام دهد و شمول قوانین فعلی را طوری گسترش دهد تا شامل سیگار کشیدن در ماشین‌های خصوصی هم بشود.

بریتانیا سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها را در 2007 را ممنوع کرد، اما برای مکان‌های خصوصی قانونی وضع نشده است.

ویوین ناتانسون، مدیر فعالیت‌های حرفه‌ای BMA می‌گوید: "بریتانیا با ممنوع کردن سیگار کشیدن در همه مناطق عمومی دربسته گام بزرگی در مبارزه با دخانیات برداشته است، اما هنوز کارهای بیشتری می‌توان انجام داد."

"ما از دولت‌های بریتانیا می‌خواهیم تا با اقدامی شجاعانه و متهورانه سیگار کشیدن درون ماشین‌های خصوصی را ممنوع کنند. شواهد به نفع گسترش دادن شمول قانون مبارزه با دخانیات قانع‌کننده است."

BMA می‌گوید کودکان و سالمندان بیش از همه در معرض آسیب دود سیگار هستند، زیرا اغلب نمی‌توانند از سفر در ماشین پر از دود سیگار اجتناب کنند.

این انجمن به پژوهش‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهند میزان سموم خطرناک در ماشینی که در آن سیگار کشیده می‌شود، ممکن است 23 برابر بالاتر از میزان این سموم در یک کافه معمول پردود است.

BMA می‌گوید هر سال در بریتانیا حدود 4000 بزرگسال و 23 کودک هر سال در نتیجه استنشاق دود سیگار محیطی می‌میرند.

پارلمان بریتانیا قرار است در 25 نوامبر درباره لایحه‌ای درباره ممنوع کردن سیگار کشیدن در وسائل نقلیه خصوصی که کودکان در آن حضور دارند، به بحث بپردازد.

نخست‌وزیر دوید کامرون، یک سیگاری سابق، گفته است که از مممنوعیت سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی حمایت می‌کند، اما درباره "سرک کشیدن به کارهایی که مردم درون ماشین‌شان انجام می‌دهند، نگران است."

فارست، گروه لابی سیگاری‌های بریتانیا، می‌گوید شواهد درباره اینکه سیگار کشیدن درون ماشین‌ها برای دیگر مسافران زیانبار است، "ضعیف" است.

کد خبر 151340

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز