مدیرکل سازمان هواشناسی استان تهران با اشاره به آغاز بارش باران در تهران گفت: موج جدید بارش‌ها در تهران از بعدازظهر شنبه آغاز می‌شود.

محسن جباری با اشاره به بارش پراکنده باران در تهران و ادامه بارش‌ها تا بعدازظهر پنجشنبه گفت: موج جدید بارش‌ها از بعدازظهر شنبه مجددا در تهران آغاز می‌شود و تا روز یکشنبه به‌صورت متناوب ادامه دارد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی همچنین در برخی نقاط پایتخت و در برخی ساعات، احتمال بارش‌های رگباری و آبگرفتگی وجود دارد که بارش در ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود. برای روز دوشنبه هفته آینده نیز آسمان تهران نیمه‌ابری و در روز سه‌شنبه صاف پیش‌بینی شده است.

براساس آنچه الگوهای دمایی نشان داده‌اند از روز دوشنبه آینده تا پایان هفته کاهش دما در تهران اتفاق خواهد افتاد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر در 19 استان کشور هشدار داد. بر این اساس پنجشنبه به سبب شدت بارش باران و برف در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب فارس و شمال بوشهر، آبگرفتگی معابر عمومی و در مناطق سردسیر استان‌های حاشیه غربی دریای خزر، اختلال در تردد جاده‌ای رخ خواهد داد.

از عصر روز شنبه و در روز یکشنبه نیز در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان، قم، تهران، البرز، قزوین و غرب اصفهان به سبب بارش متناوب باران و برف، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است طبق پیش‌بینی‌های پایگاه جهانی هواشناسی احتمال بارندگی در استان تهران در اواخر هفته آینده نیز وجود دارد.

کد خبر 151335
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز