همشهری آنلاین: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: از سال تحصیلی آینده، هر سال کتاب درسی قرآن یکی از پایه‌های تحصیلی تغییر خواهد داشت که در سال تحصیلی 91 ـ 92 کتاب قرآن دوم دبستان تغییر می‌کند.

قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با بیان اینکه براساس همسوسازی با برنامه درس ملی تمامی کتاب‌های درسی قرآن پایه‌های مختلف تحصیلی تغییر می‌کنند، عنوان کرد: اولین کتاب درسی قرآن مربوط به پایه دوم دبستان است که برای سال تحصیلی 91 ـ 92 تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه کتاب قرآن پایه دوم ابتدایی در سال تحصیلی آینده براساس همسوسازی با برنامه درس ملی تغییرات اساسی خواهد داشت، افزود: در سال تحصیلی آینده علاوه بر کتاب قرآن سایر کتاب‌های درسی پایه دوم دبستان نیز تغییر خواهند کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه تغییر کتاب‌های درسی قرآن تنها مربوط به پایه دوم ابتدایی نیست، اظهار کرد: پس از تغییر کتاب قرآن این پایه، کتاب‌های درسی قرآن سایر پایه‌های تحصیلی نیز طی سال‌های آینده با تغییرات اساسی روبرو خواهند شد.

هرسال کتاب درسی قرآن یکی از پایه‌های تحصیلی تغییر می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال تحصیلی آینده هرسال کتاب درسی قرآن یکی از پایه‌های تحصیلی تغییر خواهد داشت که پس از تغیر کتاب‌های پایه‌های دوم تا پنجم ابتدایی نوبت به کتاب‌های درسی قرآن مقطع راهنمایی می‌رسد تا کتاب‌های درسی قرآن این مقطع نیز براساس برنامه درس ملی تغییر کنند.

وی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه در برنامه درسی ملی تمامی کتاب‌های درسی با تغییراتی همراه خواهند بود، ادامه داد: برنامه درس ملی، سندی است که نقشه کلان کشور را به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تعیین و تبین می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه، برنامه درس ملی از مهم‌ترین مولفه‌های تحول بنیادین در آموزش و پرورش محسوب می‌شود، گفت: با اجرایی شدن برنامه درسی ملی در مدارس تمامی فعالیت‌های آموزش پرورش تحت‌الشعاع این برنامه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام محمدیان در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: برنامه درس ملی، آموزش را یک برنامه مستقل یا رسمی اعلام شده از قبل نمی‌داند، به این معنا که در این برنامه، تنها به آموزش رسمی و مستقیم اکتفا نمی‌شود بلکه به آموزش‌های غیر‌سازمان یافته و آموزش‌هایی که تابع شرایط جغرافیایی، جنسیتی و ... باشد هم توجه می‌شود.

وی با اشاره به انتشار کتاب‌های گویا از سوی آموزش و پرورش به منظور ارائه ابزار کمک‌آموزشی به دانش‌آموزان، یادآور شد: بر‌اساس برنامه وزارت آموزش و پرورش، کتاب‌های فارسی و عربی دوره راهنمایی، قرآن در تمام دوره‌های تحصیلی و زبان انگلیسی در دوره‌های راهنمایی و متوسطه مشمول طرح تولید و توزیع کتاب‌های گویا هستند تا دانش‌آموزان در این دروس با قرائت صحیح آشنا شوند. 

کد خبر 151254
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز