شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور با اعلام موج جدید بارش برف و باران، در اخطاریه‌ ویژه‌ای نسبت به آب‌گرفتگی معابر در حداقل شش استان کشور و کاهش 8 درجه‌ای هوا تا روز دوشنبه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس از عصر شنبه ابتدا در استان گیلان و طی روز یکشنبه در استان‌های گیلان و مازندران و پس از آن گلستان به سبب بارش شدید باران آب‌گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود که شدت فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به استان‌های گیلان و غرب مازندران محدود می‌شود.

از عصر شنبه تا عصر دوشنبه در استان اردبیل مناطق مرتفع البرز و برخی نقاط شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به سبب بارش برف اختلال در تردد رخ خواهد داد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از عصر شنبه تا روز دوشنبه دریای خزر نیز به سبب وزش باد مواج پیش‌بینی شده است که دمای هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه‌های شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر بین سه تا هشت درجه کاهش یافته و پس از آن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به همین میزان افزایش خواهد یافت.

بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی روی دریای سیاه به دو بخش شمالی و جنوبی تبدیل شده و بخش شمالی این سامانه به تدریج طی روزهای شنبه تا سه‌شنبه در نوار شمالی کشور و بخش جنوبی آن طی روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه در نیمه جنوبی فعال خواهد بود.

بیشترین فعالیت بخش شمالی سامانه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه و در سواحل جنوبی دریای خزر و بیشترین فعالیت بخش جنوبی سامانه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در زاگرس مرکزی و جنوب غرب خواهد بود. بر این اساس در مناطق یاد شده بارش باران و برف، گاهی وزش باد و بتدریج کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

 سازمان هواشناسی کشور همچنین در روز یکشنبه آسمان تهران را نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 5 و 13 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 4 و 12 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

کد خبر 150957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز