پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معترضان ضد صنف گرایی در آمریکا یک جنبش دو هفته‌ای را موسوم به "بزرگراه ‌را تصرف کنید" با راهپیمایی از نیویورک به واشنگتن دی‌سی آغاز کرده‎اند.

ows

معترضان که بخشی از جنبش سراسری "وال استریت را تصرف کنید" هستند، روز (18 آبان، 9 نوامبر) از پارک زاکوتی در نیویورک راه‎پیمایی خود را آغاز کردند.

به گزارش پرس تی‌وی وبسایت جنبش تصرف وال استریت گزارش داد، معترضان قصد دارند روزانه 20 مایل به مدت دو هفته راه‎پیمایی کنند و پیش از رسیدن به کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی در 23 نوامبر، در تظاهرات 11 شهر شرکت می‌کنند.

ows

در گزارش این وبسایت آمده است: "ما در طول ساعت کاری بانک‌ها راه‎پیمایی خواهیم کرد و در ساعت 7 بعد از ظهر در هر شهری که اردو بزنیم مذاکره و گفت‌وگوهایی را برگزار خواهیم کرد."

بر پایه این گزارش، ورود معترضان به آخرین مقصد خود در واشنگتن هم‎زمان با نشست کمیته کاهش کسری بودجه کنگره امریکا، مقارن می‎شود.

اعضای این کمیته 12 عضوی قصد دارند پیرامون تمدید یا پایان دادن به کاهش مالیات ثروتمندان مذاکره کنند.

یکی از معترضان گفت: "علت رفتن به شهر واشنگتن دی‌سی به طور خاص این است که از بستن مالیات بر میلیاردرها اطمینان حاصل شود."

جنبش "وال استریت را تصرف کنید" که از 17 سپتامبر، با تصرف پارک زاکوتی در منطقه منهتن نیویورک توسط گروهی از مردم آغاز شد، اکنون علاوه بر سراسر این کشور به کشورهای مختلف در سراسر جهان نیز گسترش پیدا کرده است.

کد خبر 150807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز