همشهری‌آنلاین: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص ایران حاوی هیچگونه اطلاعات اصولا نوین نبوده و فقط مجموعه موارد معلومی است که بطورعمدی به آنها طنین سیاسی بخشیده شده است.

moscow

در تفسیر داره اطلاع رسانی و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه چنین گفته می شود.

به گزارش ریا نوستی در این سند گفته می شود: "وقتی شواهد قانع کننده وجود نداشته باشد، احتمالات و سوء ظن‌ها مطرح شده و تحریف اطلاعات با هدف به وجود آوردن این احساس صورت می‌گیرد که گویا برنامه هسته ‌ای ایران دارای بخش ترکیبی نظامی است. چنین راهکاری را نمی‌توان تخصصی و بی‌غرضانه دانست".

وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اتهامات وارده به عراق در خصوص ساختن جنگ افزار کشتار جمعی را یادآور می‌شود که دستاویزی برای حمله به این کشور شد.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان می سازد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پیشنهاد تهران درباره روشن کردن پرسش‌های آژانس در خصوص "تحقیقات احتمالی" بی‌اعتنایی نشان داده است.

در تفسیر وزارت امور خارجه روسیه گفته می‌شود: چرا آژانس نسبت به این پیشنهاد عملا بی‌اعتنایی نشان داده است؟ از قرار معلوم به جای اینکه فرصت پاسخ دادن به پرسش‌های داده شده به ایران داده شود، پیشاپیش هدف صدور رای "مقصر است" مطرح شده بود.

کد خبر 150805
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز