گروه ورزش: دور برگشت از مرحله اول گروهی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 در آسیا جمعه آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران که با 7 امتیاز در صدر جدول گروه پنجم قرار دارد ساعت 19 در چهارمین بازی میهمان بحرین خواهد بود.

بازی فوتبال

شاگردان کارلوس کی‌روش درصورت کسب 3 امتیاز در منامه، صعود خود را تا حدود زیادی قطعی خواهند کرد. تیم ملی در صورت برد فاصله‌اش با بحرین را به 6 امتیاز می‌رساند و با توجه به تفاضل گل بیشتر نسبت به این تیم، تقریبا از صعودش مطمئن‌می‌شود.‌
دو تیم برای پانزدهمین بار در تاریخ فوتبال خود مقابل هم قرار خواهند گرفت. ایران و بحرین 14 بار با هم روبه‌رو شده‌اند که ایران صاحب 7 پیروزی، 4 شکست و 3 تساوی شده است. آخرین رویارویی ‌دو تیم هم به بازی رفت برمی‌گردد که ایران با 6 گل بحرین را در هم کوبید.

در دیگر بازی این گروه قطر میزبان اندونزی خواهد بود و اندونزی درصورت شکست در این دیدار امیدش برای صعود به‌طور کامل قطع خواهد شد. آنها قصد استفاده از دو بازیکن نیجریه‌ای را داشتند ولی مجوز بازی این دو بازیکن صادر نشده اما اندونزی در بازی با ایران می‌تواند از فوتبالیست‌های نیجریه‌ای استفاده کند.

در دیگر بازی‌ها که در آسیا برگزار خواهد شد در گروه اول اردن صدرنشین میزبان سنگاپور است و عراق هم میزبان چین خواهد بود. در گروه دوم کویت در زمین خودش مقابل لبنان قرار می‌گیرد و امارات هم میزبان کره‌جنوبی است. در گروه سوم ازبکستان و کره‌شمالی در تاشکند به مصاف هم می‌روند و تاجیکستان هم میزبان ژاپن است. در گروه چهارم هم عربستان میزبان تایلند است و عمان هم از استرالیا میزبانی می‌کند.

بازی‌های دور برگشت در حالی برگزار می‌شود که تیم‌هایی مثل چین، امارات، کره‌شمالی و حتی عربستان شرایطی نسبتا بحرانی دارند و برای بالا بردن شانس صعود باید 3 امتیاز را بگیرند.

ابهام در خط حمله

خسرو حیدری و علی کریمی، سرشناس‌ترین غایبان ایران مقابل بحرین خواهند بود. در بازی جمعه مهدی رحمتی درون دروازه خواهد ایستاد و هادی عقیلی، جلال حسینی، حسین ماهینی و مهرداد پولادی نفرات خط دفاعی خواهند بود. آندرانیک تیموریان، جواد نکونام و مجتبی جباری سه بازیکن ایران در خط میانی خواهند بود ولی ترکیب خط حمله تا حدودی مبهم است. در بازی قبلی میلاد میداوودی، محمدرضا خلعتبری و محمد قاضی سه مهاجم ایران بودند که میداوودی و قاضی عملکرد چندان خوبی نداشتند. شاید در این دیدار غلامرضا رضایی جایگزین میداوودی شود و انصاری‌فرد هم جای قاضی در نوک خط حمله قرار بگیرد. البته شاید هم ترکیب خط حمله نسبت به بازی رفت تغییری نکند.

بحرین چند روز پیش در یک بازی دوستانه کویت را با یک گل شکست داد، در ضمن بحرینی‌ها در این دیدار محمد سالمین کاپیتان خود را در اختیار خواهند داشت.

مارکار آقاجانیان، دستیار کی‌روش در مورد بازی دوستانه بحرین می‌گوید: «درباره آخرین بازی بحرین که مقابل کویت انجام داده اطلاعاتی کسب کرده‌ایم اما کافی نیست. البته استخوان‌بندی بحرین مانند بازی رفت است؛ هرچند نوع فوتبال این تیم در دیدار برگشت متفاوت خواهد بود.»

عقیلی و آندو، کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه بازی‌های برگشت مقدماتی جام جهانی، دومین فهرست‌کاندیداهای کسب جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال 2011 را اعلام کرد که در آن نام آندرانیک تیموریان و هادی عقیلی، دو بازیکن تیم ملی هم به چشم می‌خورد.

این فهرست در حالی اعلام شده که در فهرست اولیه خبری از آندرانیک تیموریان نبود. در فهرست قبلی فرهاد مجیدی و قاسم حدادی‌فر برای دریافت توپ طلای آسیا کاندیدا بودند ولی دیگر نامی از آنها دیده نمی‌شود. ایران، کره‌جنوبی و ژاپن کشورهایی هستند که هرکدام 2 نماینده در این فهرست دارند. تیموریان و عقیلی از ایران، اسماعیل عبداللطیف از بحرین، اسماعیل مطر از امارات، کیسوکه هوندا و شینجی کاگاوا از ژاپن، کو جائه چول و یون کی هون از کره‌جنوبی، محمد نور از عربستان و سرور جباراف از ازبکستان‌کاندیداهای کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا هستند.

نکته مهم این است که فوتبالیست‌های ایرانی در سال‌های اخیر موفق به کسب این جایزه نشده‌اند. در ضمن مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا 23 نوامبر در کوالالامپور برگزار می‌شود.

کد خبر 150764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز