چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد و گفت: دومین دوره پذیرش دکتری به صورت تکمیل ظرفیت در بهمن ماه انجام می‌شود.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به اینکه قول داده بودیم در سال 2 بار پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشیم این قولمان را عملی می کنیم و دومین دوره پذیرش دکتری در سال 90 به صورت پذیرش و تکمیل ظرفیت در بهمن ماه انجام می شود.

دبیر چهل و دومین همایش معاونان آموزشی دانشگاه ها با اشاره به زمان برگزاری کنکور دکتری در سال 91، فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده را زمان احتمالی برگزاری کنکور دکتری اعلام کرد.

وی با اشاره به مواد درسی دکتری گفت: تاکنون 96 درصد از مواد درسی دومین دوره پذیرش دکتری نهایی شده است و در مرحله اول 4800 نفر را پذیرش کردیم.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم ، ظرفیت سازی با پذیرش دکتری بسیار متفاوت است.

وی در این باره اضافه کرد: ظرفیت سازی در پذیرش دکتری در حال انجام است و 95 درصد دانشگاه ها به تقاضای وزارت علوم در این رابطه پاسخ دادند که در دور دوم پژوهش دکتری به میزان 5600 نفر ظرفیت سازی صورت می گیرد اما ممکن است ظرفیت ها تکمیل نشود.

حسنی درباره مهمترین نقیصه‌ای که در اولین کنکور دکتری وجود داشت، گفت: در نخستین کنکور دکتری ضریب زبان بالا بود اما دور دوم پذیرش این ضریب پایین خواهد آمد تا داوطلب نتواند به خاطر تسلط بر زبان امتیاز بیشتری به دست آورد اما در عوض ضریب دروس تخصصی را بالا می بریم.

کد خبر 150742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز