مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۲۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سونیتا ویلیامز یکشنبه 3 فوریه (14 بهمن) طولانی‌تر از هر زن دیگری در فضا به راهپیمایی پرداخت.

به گزارش آسوشیتدپرس ویلیامز و همکارش مایکل لوپز-آلگریا یک‌شنبه در یک راهپیمایی فضایی برای ارتقای سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی بین‌المللی را انجام دادند

این راهپیمایی دومین مرحله از سه راهپیمایی فضایی پیش‌بیمی‌شده در طول 9 روز است.

ویلیامز در مجموع دو راهپیمایی فضایی اخیرش و راهپیمایی که دو ماه قبل انجام داد، 22 ساعت و 27 دقیقه را در فضای تهی گذرانده است و به این ترتیب رکورد بیش از 21 ساعت راهپیمایی فضایی زنان را شکست.

در طول راهپیمایی بیش از 7 ساعته‌ ویلیامز و لوپز-آلگریا مقادیز اندکی آمونیاک سمی از لوله انتقال مایع نشت کرد. آمونیاک مایع که در وزود به خلا  فضا به صورت پولک‌هایی یخ می‌بندد، ظاهرا با هیچکدام از فضانوردان تماس پیدا نکرد.

مرکز کنترل به آنها گفت که کار خود را در انتقال‌دادن لوله‌‌های مایع آمونیاک را از یک سیستم موقت خنک‌کننده به یک سیستم دائمی ادامه دهند.

چهارشنبه نیز در اولین راهپیمایی فضایی‌ این دو نیز نشت آمونیاک رخ داده بود. مرکز کنترل به آنها دستور داده بود که اقدامات احتیاطی انجام دهند، چرا که آمونیاک می‌تواند در صورت انتشار به درون ایستگاه می‌تواند باعث مشکلات تنفسی برای سه سرنشین ان شود.

فضانوردان همچنین یک سایبان را کنار زدند و از صفحه خورشیدی که قرار است در ماموریت شاتل آتلانتیس در ماه آینده جمع شود، عکسبرداری کردند  و اتصالات الکتریکی برای یک سیستم جدید نیرو را برقرار کردند، که امکان اشتراک برق میان ایستگاه و شاتل پهلو گرفته را فراهم می‌کند.
سومین راهپیمایی فضایی قرار است پنج‌شنبه انجام شود،و لوپز-آلگریا راهپیمایی چهارمی را به همراه مهندس پرواز میخائیل تیورین در 22 فوریه (3 اسفند) انجام خواهد داد.

کد خبر 15061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز