همشهری‌آنلاین: آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه که روز یکشنبه 6 نوامبر (15 آبان) برگزار شد حاکی است، دانیل اورتگا، توانسته است با احراز بیش از63.7 درصد آراء از فابیو گادِآ، رقیب اصلی خود، پیشی گیرد.

دانیل اورتگا

به گزارش یورونیوز، بدنبال شمارش اولیه آراء انتخابات سال 2011، فابیو گادِآ، رهبر حزب مستقل لیبرال، از وجود بی‌نظمی و تقلب در انتخابات خبر داد و به کنایه گفت: پیروزی دموکراسی قابل پیش بینی بود. و این تنها راه توضیح فشار به اعضای حزب ما در طول روز و پایان رای گیری است.

منتقدان، آقای اورتگا را به تضعیف نهادهای دموکراتیک متهم می‌کنند و می‌گویند شاید وی قصد دارد همانند نزدیکترین دوستش، هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا، بطور نامحدود در قدرت باقی بماند.

شعار این دوره انتخابات ریاست جمهوری آقای اورتگا، بهبود وضعیت اقتصادی کشورش بود. نیکاراگوئه که در آمریکای مرکزی قرار دارد بعد از هاییتی در آمریکای جنوبی، فقیرترین کشور منطقه به شمار می‌رود.

دانیل اورتگادانیل اورتگا، رهبر ساندینست‌ها و مبارز مارکسیست، همزمان با وقوع انقلاب در ایران، رژیم دیکتاتوری وقت نیکاراگوئه را در سال 1979 سرنگون کرد و از آن دوره تا کنون روابطش با واشنگتن پرتنش باقی ماند. وی سال‌های 1979و 2007 به پست ریاست جمهوری برگزیده شد.

کد خبر 150556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز