همشهری آنلاین: احمدی‌نژاد با بیان اینکه برپایی حاکمیت الهی و عدالت و استقرار انسانیت و زیبایی انسانی در زمین در پناه شناخت و عمل به قرآن کریم ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: نهضت ملی حفظ قرآن باید با عظمتی خاص و حرکتی پرشتاب در کشور اجرا شود

احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (شنبه) 14 آبان در مراسم آغاز طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان با تقدیر از مجریان و برگزار‌کنندگان این طرح قرآنی برای دانش‌آموزان کشور، خاطرنشان کرد: این حرکت باید با عظمتی خاص و با حرکتی پرشتاب در تمام کشور اجرا شود که به فضل الهی برکاتش شامل کشور و ملت شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاری بزرگ در حال برنامه‌ریزی و آغاز شدن است به اجراکنندگان این طرح توصیه کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که ذهن و دل اهالی فرهنگ و دانش‌آموزان از کتاب صامت به کتاب ناطق و ائمه معصومین متصل شود، چرا که امام روح، حقیقت، ترجمان و عینیت قرآن است و باید حفظ، تلاوت، ترجمه و تفسیر قرآن انسان را از این کتاب به امامان و ائمه اطهار هدایت کنند و هنگامی که این اتفاق بیفتد، حقیقت قرآن فهمیده می‌شود.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه در این طرح عظیم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا همه از جمله کادر آموزش و پرورش بتوانند در آن شرکت کنند و این طرح نباید تنها مختص دانش‌آموزان باشد، گفت:‌ در این طرح عظیم علاوه بر اینکه از تمام ظرفیت‌های آموزش و پروش اعم از مدیران، اساتید و معلمان استفاده شود، از تمام ظرفیت قرآنی کشور نیز باید بهره‌مند شده و همه باید برای اجرای این طرح مشارکت کنند و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که طی 12 سال آینده تمامی کسانی که در آموزش و پرورش هستند، تحت آموزش‌های قرآنی قرار گرفته باشند.

احمدی‌نژاد کار قرآنی را یکی از بهترین فعالیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال برای تعالی و رشد انسان‌ها دو دستاویز یعنی قرآن و عترت پیامبر(ص) را قرار داده است. کتاب خدا راه سعادت و رسیدن به خدا و شناخت حقایق عالم را در بر داشته و اهل بیت پیامبر نیز امام و راهنما برای پیمودن این راه هستند و در حقیقت قرآن کتاب صامت و اهل بیت(ع) کتاب ناطق هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به لحاظ آنکه حقیقت قرآن را درک نکرده‌اند در نهایت به گمراهی رسیدند، گفت: قرآن برای کسانی که ایمان به غیب دارند هدایتگر است و اگر این ارتباط برقرار شد، قرآن نور و رحمت برای بشر خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود: همه اصحاب و بزرگان قرآنی در کشور باید با همفکری و مشورت کاری کنند که با خواندن قرآن دل‌ها به سمت حقیقت قرآنی سوق پیدا کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برنامه‌های قرآنی در مدارس باید بسیار پرنشاط، زیبا و شاداب به اجرا برسد، اظهار کرد: بهترین و شاداب‌ترین ساعات دانش‌آموزان در مدارس باید اوقات مختص به برنامه‌های قرآنی باشد که البته عشق و محبت نیز در آن به وفور باشد و باید در این مسیر از انجام کار کلاسی کلیشه‌ای و خشک خودداری شده و همه صاحبنظران، برنامه‌ریزان و مربیان باید با عشق در این مسیر تلاش کنند، چرا که معلمی کار عشق است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر بناست حاکمیت الهی و عدالت در جهان برپا شده و انسانیت و زیبایی‌های انسانی در زمین حاکم شود، تنها در پناه شناخت و عمل به قرآن محقق خواهد شد. این صراط مستقیمی است که هیچ کس غیر از آن به سعادت نمی‌رسد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه طی 32 سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور صورت گرفته خاطرنشان کرد: اصل انقلاب اسلامی برپایه آیات قرآن و عمل به آنها شکل گرفت؛ حرکت و ایستادگی ملت ایران در برابر مستکبرین، خدمت و محبت به دیگران و وجود امام راحل(ره) و تک تک شهدا همگی نماد عمل به قرآن و آیات قرآن بودند. سعادت مورد انتظار تنها در سایه عمل کامل به قرآن محقق می‌شود که این امر با حضور حاکمیت امام عصر(عج) در جهان محقق خواهد شد.

کد خبر 150457
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز