دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

اسدالله بادامچیان: امسال بیست وهشتمین بهار آزادی را جشن می گیریم. تقارن این بهار با عاشورای حسینی یادآور تقارن عاشورا با پیروزی انقلاب اسلامی بود که انصافا نقش فرهنگ عاشورا در انقلاب اسلامی نقش بسیار بلندی است چه در آغاز انقلاب اسلامی که در سال 1342 بود و چه در ادامه آن.

شیوه و جهاد و شهادت عاشورایی شیوه ای بود که امام از آن به عنوان پیروزی خون بر شمشیر یاد کرد و امروز نتیجه آن را در فلسطین، لبنان و سایر کشورهای اسلامی می بینیم و شدت ناراحتی استکبار جهانی را از عاشورا و خط شهادت حسینی و حرکت زینبی همه ناظر هستند.

این نشان می دهد راهی را که انقلاب اسلامی پیموده راه درستی بوده است. نظام ایران جمهوری است اما این نظام جمهوری در چارچوب اسلامی است و جمهوریت آن نیز از متن اسلام ناب محمدی (ص) و علوی (ع) است.

راس این نظام که رهبری آن را بر عهده دارد ولی فقیه و آگاه و عادل است. انسانی که هم حقوق و فقه را می شناسد و هم رابطه او با مردم رابطه انقلابی است و مردم نیز نسبت به او تبعیت و ولایت پذیری دارند.

نظام جمهوری اسلامی توانسته است در اوج فتنه‌هایی نظیر جنگ 8 ساله و تحریم 27 ساله طی سه دهه به خوبی استقلال، ‌آزادی و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند. انواع و اقسام تحریم ها توسط آمریکا و هواداران آن علیه این نظام اعمال شده و فشارهای سیاسی نیز مزید بر علت بوده است.

در طول این سه دهه استکبار هر کار می توانسته علیه این نظام الهی انجام داده و هر کاری که نکرده نمی توانسته انجام دهد.

اکنون کشور توانسته است به نقطه بلند دانش هسته‌ای، سلول های بنیادین، ترمیم ضایعات نخاعی و اخیرا در زمینه ساخت داروهای جدید دست یابد که اینها همه حاصل این سه دهه است. سه دهه ای که ما توانسته‌ایم به خوبی آزادی بیان را  حفظ کنیم و همه گروه‌ها حتی کسانی که در نوشته‌ها رعایت ظاهر را  می کنند اما نیش های گزنده ای نسبت به نظام و رهبری دارند با آزادی به فعالیت خود ادامه می دهند.

البته در این سه دهه مشکلات گوناگونی نظیر گرانی، تورم، آثار جنگ، اختلافات شدید گروه‌ها و سلیقه‌ها نیز وجود داشته است. گاهی نیز مسوولیت پذیری کسانی که در انتخابات مردم انتخاب شده اند اما نتوانستند آنچه ملت و انقلاب اسلامی می خواهد انجام دهند.

وقتی به کارنامه سه دهه انقلاب اسلامی نگاه می کنیم در مجموع باید گفت که نقطه‌ ‌ای درخشان و امیدوارکننده بوده است اما مهمتر از این سه دهه دو دهه چهارم و پنجم است.
 دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه حساسی است.

اگر دوره های بعد از انقلاب اسلامی را  تثبیت حکومت، تثبیت دولت، تثبیت حاکمیت و تثبیت نظام نامگذاری کنیم امروز به سمت تثبیت ارزش های انقلاب اسلامی پیش می رویم.

تثبیت ارزش‌ها به این است که انقلاب اسلامی که توانسته استقلال را در مقابل قدرت های بزرگ حفظ کند و آزادی را تامین کند و علیرغم تمامی فشارها کشور را اداره کند و باید به این مساله بیاندیشیم که آیا باید همیشه دچار کسری بودجه، تورم دائمی و مشکلات و واردات و صادرات و تبعیض‌ها باشیم.

کشور عظیمی مثل ایران با یک انقلاب اسلامی و رهبری که الهی است و تقوای او برای ما راه‌های خروج از بن بست را باز می کند نباید با این مشکلات به طور دائمی مواجه باشد. بنابراین دهه چهارم انقلاب اسلامی نیازمند یک تحول همه جانبه است. باید در مسایل گوناگون تحولی که منطبق با مقتضیات زمان و دهه چهارم و تثبیت ارزش های اسلامی است داشته باشیم.

کد خبر 15044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز