همشهری‌آنلاین: رمان‌آسیاب یونانی سرگذشت و خاطرات مردی است که در زندان‌های یونان سال‌های درازی از عمرش را گذرانده است.

رمان آسیاب یونانی

به گزارش همشهری ‌آنلاین کتاب آسیاب یونانی را بهمن فرزین نوشته و با ویراستاری اکرم سلطانی از سوی انتشارات روزنه به بازار کتاب عرضه شده است.

ویراستار کتاب درباره این اثر نوشته است: «این کتاب داستان یک تحول و تغییر اساسی در افکار و عقاید و‌ ایمان، داستان یک اسارت است که به آزادی واقعی انجامیده است.

او در طول این مسیر زندانیان بسیاری را دیده است که هر کدام دارای شخصیت و رفتار و کردارهای خاصی بوده‌اند و مرتکب جرم‌های مختلفی شده‌اند، به آنها نزدیک شده و با نگاهی عمیق به زندگی آنها نگریسته است. ساعت‌ها به آنها و زندگیشان فکر کرده و آموزه‌های تربیتی و اخلاقی فراوانی به دست آورده است.

ویراستار کتاب در بخشی دیگر از این رمان-خاطره آورده است: این داستان در عین حال پرده از چهره به ظاهر بشردوستانه و دموکرات‌منشانه پاره‌ای از یونانی‌ها که خود را صاحب تمدنی عظیم می‌دانند ، می گشاید و دغل‌کاری، تبعیض نژادی، فرصت‌طلبی و دزدی‌های‌آنان را برملا می‌سازد و نشان می‌دهد ملتی که از آن سقراط و ارسطو و افلاطون برخاسته‌اند، امروز از نظر اخلاقی به چه روزی افتاده‌اند.

به گفته ویراستار هدف نویسنده از نقل داستان و ماجراها صرفا شرح خاطرات و یا زندگی‌نامه‌ نیست، بلکه می‌خواهد به مخاطب بگوید که چگونه می‌شود در شرایط سخت و طاقت‌فرسا انسان ماند، به خدا عشق ورزید و بر سختی‌ها فایق‌آمد. نویسنده ایمانش را از لابلای کتاب‌‌‌های عریض و طویل مذهبی به دست نیاورده است، بلکه خدا را با تمامی وجودش درک کرده و شناخته است و به همین خاطر است که به خدا عشق می‌ورزد و امید دارد که نقل سرنوشتش جوانان را برای شناخت خداوند و عشق به او برانگیزاند.

رمان‌-خاطره «آسیاب یونانی» در 11 فصل تدوین شده است. عنوان فصل‌ها عبارتند از: در آرزوی هنرپیشه ‌‌شدن، سرزمین یونان، زندان کموتینی، دادگاه، زندان یده‌قولو یا هفت برج، زندان آلیکارناسوس، زندان پاترا، زندان مجرد، زندان کرکرا، آزادی و فصل آخر که عنوان اینجا ایران است را بر خود دارد.

آسیاب یونانی/نویسنده:بهمن فرزین، ویراستار، اکرم سلطانی، ناشر: انتشارات روزنه، چاپ اول 1390 ، قطع رقعی، قیمت: 8 هزار تومان، 420 صفحه

کد خبر 150391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز