جمعه ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با نزدیک شدن زمان رأی‌گیری در شورای امنیت درباره تقاضای فلسطینیان برای عضویت کامل در سازمان ملل، برخی اعضا، از جمله کشورهای عمده اروپایی که به ظاهر از تشکیل دولت مستقل فلسطین پشتیبانی می‌کنند، از عدم‌حمایت خود از این تقاضا خبر دادند.

یک دیپلمات سازمان ملل گفت: فرانسه، انگلیس و نیز کلمبیا خبر داده‌اند که به عضویت فلسطینیان رأی ممتنع خواهند داد.به گفته دیپلمات یادشده، نمایندگان این کشورها موضع مذکور را در جلسه خصوصی کمیته بررسی‌کننده تقاضای فلسطین به اطلاع اعضا رسانده‌اند. وی افزود: آلمان هم اعلام کرده است که نمی‌تواند از این درخواست حمایت کند. رأی مخالف این کشور هیچ تأثیر واقعی‌ای بر سرنوشت این درخواست ندارد زیرا آمریکا از مدت‌ها قبل اعلام کرده است که آن را وتو خواهد کرد. در این حال، به گزارش الجزیره، ریاض مالکی، سخنگوی تشکیلات خودگردان گفت: فلسطینیان هیچ‌چیزی کمتر از عضویت کامل در سازمان ملل را نخواهند پذیرفت و تنها به ارتقای موقعیت خود در این سازمان به دولت ناظر رضایت نخواهند داد.

اکنون ساف در سازمان ملل موقعیت ناظر دارد. ناظران پیش‌بینی می‌کنند درخواست عضویت تشکیلات خودگردان در سازمان ملل دست‌کم8 رأی مثبت داشته باشد. روسیه، چین، برزیل، هند، لبنان، گابن، نیجریه و آفریقای جنوبی از این طرح پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود که آلمان و پرتغال هم رأی ممتنع بدهند؛ هر چند مانند بوسنی به‌طور رسمی اعلام موضع نکرده‌اند.

کد خبر 150303
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز