مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار اصفهان با بیان اینکه رفع خشکی زاینده‌رود با انجام پروژه بهشت آباد هفت سال به طول می‌انجامد گفت: امروز بحران کمبود آب زیرزمینی و وجود چاه‌ها، اکوسیستم 350‌ کیلومتری زاینده رود را تحت‌الشعاع قرار داده است.

زاینده رود

سیدمرتضی سقاییان نژاد به مهر گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه بهشت آباد انجام شده که متأسفانه اصل موضوع، ناآگاهی از عمق فاجعه است چون اگر این پروژه امروز آغاز شود تا اتمام آن 84‌ ماه به طول می‌انجامد.

وی گفت: باید پیش‌بینی کوتاه مدت برای جلوگیری از خشکی دائمی انجام شود و از برداشت‌های غیرمجاز آب نیز جلوگیری کرد.

سقاییان نژاد با بیان اینکه خوشبختانه با همکاری مسئولان استانی و نمایندگان می‌توانیم به راه‌های کوتاه مدت دست یابیم تصریح کرد: مشکل زاینده رود یک معضل ملی است که باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کرد.

شهردار اصفهان همچنین در مورد آخرین وضعیت ساخت متروی اصفهان در مناطق تاریخی این شهر گفت: با راه‌اندازی مترو، حمل‌ونقل عمومی که ضرر بسیاری برای آثار تاریخی دارد از سطح این خیابان جمع‌آوری می‌شود.

سقاییان نژاد افزود: مترو در محدوده سی‌و‌سه‌پل نیز از عمق 70‌ متری گذر می‌کند در حالی که کارشناسان میراث فرهنگی عمق 30‌متر را حاشیه امنیتی سی‌وسه‌پل اعلام کرده بودند. به گفته وی، متروی اصفهان درصورت تأمین واگن به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 150223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز