همشهری‌آنلاین: آینده زندگی بشر با تلفن همراه به گونه‌ای رقم می‌خورد که بسیاری از محققان گفته‌اند واژه‌ای تحت عنوان زندگی همراه تا سال 2025 محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اکبر جلالی - استاد دانشگاه - با بیان اینکه زندگی مردم تا سال 2025 به زندگی همراه تبدیل خواهد شد و این چیز بعیدی نیست، اظهار کرد: در سا‌ل‌های اخیر در کشورمان توسعه تلفن همراه از نظر کمی نیز موقعیت و رشد خوبی داشته و تقریبا مردم ایران اگر بخواهند تلفن همراه داشته باشند، می‌توانند با هزینه ناچیزی صاحب آن شوند اما چالش اصلی ما امروزه در این حوزه کیفیت است که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه تلفن همراه در چند سال گذشته گفت: در این مدت دسترسی تعداد کاربران نیز افزایش یافته و به حدود پنج میلیارد نفر رسیده و هم‌چنین از نظر کیفیت فنی دستگاه‌های تلفن همراه نیز ارتقا یافته‌اند که آخرین نمونه آن به نام آیفون S4 دارای قابلیت‌های حیرت‌انگیزی شده است که با آن‌ها می‌توان با تلفن به صورت صدا ارتباط برقرار کرد وکاربر می‌تواند به صورت صوتی ارتباط دوسویه برقرار کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هنگامی که کاربر می‌خواهد یک پیام کوتاه ارسال کند کافی است به تلفن همراه با VOICE پیام خود را منتقل کند و تلفن همراه برای او پیام صوتی را به پیام نوشتاری تبدیل کرده و آن را به طرف مقابل می‌رساند و اگر طرف مقابل هم تلفن همراه آیفون S4 داشته باشد می‌تواند بدون آن که به تلفن همراه خود مراجعه کند، صدای طرف مقابل خود را بشنود و یا متن آن را بخواند.

علی‌اکبر جلالی گفت: کنفرانس شهروند الکترونیک و تلفن همراه به منظور آشنا کردن مردم در استفاده بهتر از تلفن همراه در کاربردهای مختلف به خصوص در حوزه تجاری و استفاده از خدمات بخش خصوصی و دولتی برگزار می‌شود و این کنفرانس اهداف مختلفی را دنبال می‌کند و برگزاری این گونه کنفرانس‌ها نه تنها از نظر فرهنگی موثر است بلکه از طریق به نمایش درآوردن پدیده‌های جدید و ارائه تجربیات سایر کشورهای جهان می‌تواند از هزینه‌های زیادی که معمولا بر اثر عدم تجربه به دست می‌آید، بکاهد.

جلالی در بخشی از سخنان خود به کیفیت خدمات و سرویس‌های اپراتورها اشاره کرد و گفت: قرار بود از پنج سال گذشته اپراتور سوم به صحنه آمده و نسخه با کیفیت‌تری از تلفن همراه در ایران عرضه کند اما این کار به تاخیر افتاده و به تازگی گفته شده تعداد محدودی سیم‌کارت نسل سوم در کرج آماده توزیع شده و تا زمانی که بخواهد این سیم‌کارت در اختیار مردم به یک پدیده جدید و با کیفیت قرار گیرد زمان زیادی خواهد برد.

وی گفت: طبیعی است که تا آن زمان بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نسخه‌های بسیاربالاتر از تلفن همراه را در اختیار دارند بنابراین باید در حوزه کیفیت تلفن همراه اپراتورهای تلفن همراه ایرانی تلاش بیشتری کنند تا مردم نیز بتوانند از مزایای ارزش افزوده تلفن همراه، بیش‌تر استفاده کنند.

جلالی گفت:‌ یکی از چالش‌های اساسی موبایل ICT در کشور ما عدم آشنایی با قابلیت تلفن همراه در رده‌های مختلف اجتماعی از مسوولان تا مردم است که باید به نوعی با فرهنگ‌سازی این مشکل برطرف شود.

کد خبر 150206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز