سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت امنیت سایبر سیمانتک می‌گوید دست کم 48 شرکت تولیدی مواد شیمیایی و نظامی قربانی یک حمله سازماندهی شده سایبری شده‌اند.

online-security

به گزارش رویترز، این حمله که شرکت سیمانتک آن را به فردی در چین نسبت داده، توسط نرم‌افزار مخربی به نام PoisonIvy انجام شده که بعد از نفوذ به زیرساخت‌های این شرکت‌ها اطلاعاتی مانند اسناد طراحی، فرمول‌ها و جزئیات مراحل ساخت محصولات را به سرقت برده‌است.

سیمانتک نامی از شرکت‌های قربانی این حمله منتشر نکرده ولی می‌گوید تعدادی از شرکت‌های آمریکایی در لیست 100 شرکت برتر به انتخاب مجله فورچون معروف به Fortune 100 مورد حمله این ویروس قرار گرفته‌اند.

اکثر کامپیوترهای این شرکت‌های که مورد حمله قرار گرفته‌اند در ایالات متحده آمریکا و انگلیس قرار دارند. سیمانتک اضافه کرده که 29 قربانی از بین این شرکت‌ها برای صنایع نظامی مواد شیمیایی تولید می‌کنند.

این حملات بین ماه‌های جولای و سپتامبر صورت گرفته و سیمانتک مدعی شده هدایت آن‌ها توسط کامپیوتری در آمریکا و از طریق مردی در استان هبی چین کنترل شده‌است.

متخصصان می‌گویند سرور‌های Command and Control که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته‌اند پیشتر برای حملاتی دیگر از جمله نفوذ به زیرساحت‌های صنایع خودرو سازی استفاده شده‌اند.

کد خبر 150093

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز