مدیرعامل داماش گیلان نظرات جالبی درباره نسبت خودش با پرسپولیس، حاشیه‌های این باشگاه و روزهای سختی که بر استیلی می‌گذرد، دارد. گفت‌و‌گوی همشهری با مدیرعامل سابق پرسپولیس را بخوانید.

  • شما سال‌هاست که از پرسپولیس دور هستید اما رسانه‌ها همچنان درباره مسائل مربوط به این باشگاه به حرف‌های شما استناد می‌کنند. چرا؟

چون رسانه‌ها و مردم کارنامه‌ها را رصد می‌کنند و من،پرسپولیس را از همه مدیرانی که تا‌کنون به این باشگاه آمده‌اند بهتر و بیشتر می‌شناسم. این ادعا را دارم و این هرگز خود‌بزرگ‌بینی نیست. سالی که از پرسپولیس جدا شدم را هرگز فراموش نمی‌کنم. پرسپولیس مثل بچه هشت‌‌ساله‌ای بود که برایش خیلی زحمت کشیده بودیم. من و دوستانم در مجمع واقعا تلاش کردیم تا پرسپولیس را در دوران طلایی‌‌اش قرار بدهیم. وقتی از این باشگاه جدا شدم فکر می‌کردم جدایی‌ام از پرسپولیس آن‌قدرها هم مهم نیست که آقایان نتوانند این باشگاه را اداره کنند اما نتوانستند.

  • چرا نتوانستند؟

دلیلش روشن است. آنها به‌دنبال مقاصد دیگری بودند.

  • اما پرسپولیس باز هم قهرمان شد. نه؟

بله، اما چند قهرمانی به دست آورد؟ میانگین که بگیرید متوجه می‌شوید. مردم هرگز در طول این سال‌ها از اوضاع پرسپولیس راضی نبوده‌اند. حتی فصلی هم که قهرمان لیگ‌برتر شدند همه هواداران در بازی آخر این تیم برابر سپاهان تا مرز سکته پیش رفتند.

  • اما فوتبال حرفه‌ای شده است. دیگر قهرمانی یک تیم به سادگی به‌دست نمی‌آید. این‌طور نیست؟

بله، اما هواداران پرسپولیس خوب به خاطر دارند که در گذشته این تیم برای قهرمان‌شدن کسی را حرص نمی‌داد. چند هفته به پایان لیگ جام در دست پرسپولیس بود. مردم فراموش نمی‌کنند که تیم چه جام‌هایی را بالای سر برد؛ آن هم با پرسپولیسی که حاشیه‌ها به آن کارگر نبود. مردم آلیما را فراموش نمی‌کنند. مردم سال77 را فراموش نمی‌کنند که هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی به قهرمانی رسیدیم؛ آن هم با بازیکنان خاطره‌انگیزی چون دایی، عابدزاده،کریم باقری، گل محمدی، افشین پیروانی، استیلی، میناوند، مهدوی‌کیا، شاهرودی، پیوس و خیلی‌های دیگر.

  • اما به‌نظر می‌رسد شما قصد دارید تلاش همه مدیران قبلی پرسپولیس را زیر سؤال ببرید؟

ابدا این طور نیست. من حرف‌هایم را با دلیل مطرح می‌کنم. آن وقت اجازه بدهید خوانندگان این مصاحبه‌خودشان درباره این حرف‌ها قضاوت کنند. مایلم چند سؤال را مطرح کنم؛ مدیرانی که در سال‌های اخیر به پرسپولیس آمده‌اند چه چیزی به هواداران این تیم داده‌اند؟ آیا شور و غرور و نشاط داده‌اند یا نا‌امیدی و حسرت و حرص؟آقایان لطفا جواب بدهند. بازیکنی که 23‌ساله بود حالا 30‌ساله شده است. شما به این بازیکن 30‌ساله چه داده‌اید؟ در کل این سال‌ها کدام ترانسفر موفق در پرسپولیس صورت گرفته است؟

  • به‌نظر شما همه این مشکلات به حضور سیاسیون در فوتبال و به‌دنبال آن قدرت گرفتن آنها در باشگاه‌های پرطرفداری چون استقلال و پرسپولیس برمی‌گردد؟

نه، اشکال از آنها نیست. سیاسیون برای کارهای خودشان هدف‌گذاری دارند، برنامه دارند. من فکر می‌کنم عیب از خود ما فوتبالی‌هاست که هر کسی را به چرخه مدیریتی فوتبال راه می‌دهیم. متأسفانه در بستر فوتبال آدم‌ها گزینش نمی‌شوند. جالب است که برخی مدیران به این دلیل راهی عرصه فوتبال شدند که دیگر پستی باقی نمانده بود!

  • به‌نظر شما پرسپولیس در چه صورتی می‌تواند از این بحران خارج شود؟

من حق ندارم در این مورد حرفی بزنم اما یکی دو نکته به ذهنم می‌رسد. اول اینکه استیلی نمی‌تواند این بحران را جمع و جور کند و در ثانی عده‌ای از دنیزلی صحبت می‌کنند. او مربی بزرگی است اما به‌نظرم حل بحران پرسپولیس در مقطع فعلی کار او نیست.

کد خبر 150064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز