رویانیان با اطمینان زیادی پست مدیرعاملی پرسپولیس را تحویل گرفت ولی خیلی زود متوجه شد که ماموریت سختی دارد و نجات پرسپولیس کار آسانی نیست.

رویانیان - پرسپولیس

 اگرچه مدیرعاملی پرطرفدارترین تیم آسیا هر مدیر دولتی را به صرافت کسب این کرسی می‌رساند اما این عطش شهرت بعد از مدت کوتاهی به پشیمانی تبدیل می‌شود او برای حل بحران این باشگاه پرطرفدار، در نخستین قدم، علی پروین را به‌عنوان مدیر راهبری تیم انتخاب کرد و بعد از آن تلاش زیادی برای پیدا کردن یک مربی بزرگ خارجی به‌عنوان جانشین استیلی داشته است. با توجه به موضوع این پرونده و اینکه رویانیان در مصاحبه‌های اخیرش بارها درباره برنامه‌های کوتاه‌مدتش صحبت کرده، تصمیم گرفتیم که سؤالات ما در گفت‌و‌گو با او کلی‌تر و درباره نگاه مدیریتی و برنامه‌های بلندمدتش باشد. اما به‌نظر می‌رسد رویانیان فعلا تنها به روزهای پیش‌رو فکر می‌کند چراکه پاسخ درباره برنامه‌های آتی‌‌اش را به آینده موکول می‌کند.

  • برای مدیریت پرسپولیس، مدیریت خصوصی را ترجیح می‌دهید یا مدیریت دولتی؟

ببینید، خودشما می‌دانید من تازه حدود یک ماه است که سکان پرسپولیس را به دست گرفته‌ام. قطعا شک نداریم که پرسپولیس متعلق به مردم است. باید این موضوع بیشتر بررسی شود تا اظهار نظر کنم. هر کدام از مدیریت‌ها حسن خودشان را دارند. ان‌شاء‌الله با توجه به نگاه مسئولان، مقدمات حضور این دوباشگاه در فرابورس یا بورس در حال مهیا شدن است. ان‌شاء‌الله بعدا راحت‌تر در باره این موضوع می‌توانم اظهار نظر کنم.

  • برنامه‌ای برای خصوصی‌سازی‌ پرسپولیس دارید؟

همانطور که می‌دانید، تصمیم‌گیرنده، وزارت ورزش وجوانان است. در جلسات در باره این موضوع بحث‌هایی شده است که ان‌شاءالله رئیس مجمع باشگاه آن را به اطلاع عموم می‌رساند. قطعا برای خصوصی‌شدن نیاز به برنامه است و در غیر این‌صورت به مشکل برمی‌خوریم.

  • پرسپولیس چه منابع درآمدی می‌تواند داشته باشد؟

من معتقدم پرسپولیس یکی از باشگاه‌های بزرگ ایران و حتی آسیاست. یکی از سرمایه‌هایی که این باشگاه دارد و شاید دیگران ندارند، هواداران هستند که اگر لازم باشد به تیمشان کمک هم می‌کنند اما ما باید بستری آماده کنیم که این هواداران هر روز بیشتر شوند نه کمتر؛ این وظیفه اصلی ماست. پرسپولیس می‌تواند از راه‌های مختلفی مثل بلیت‌فروشی، کپی رایت (فروش اجناس مختلف با لوگوی باشگاه) و مسائل دیگر درآمد داشته باشد. برای این موضوع برنامه‌ریزی خوبی داریم که در آینده آن را با تشکیل کمیته‌هایی اجرایی می‌کنیم.

  • چه برنامه‌های بلندمدتی برای پرسپولیس دارید؟

من وقتی به پرسپولیس آمدم هدفم این بود که در کوتاه‌مدت این تیم را از بحران خارج کنم. 5 مرحله برنامه دارم که نخستین آن انتصاب علی پروین به‌عنوان مدیر راهبری تیم پرسپولیس بود. در مراحل بعدی نیز با توجه به شرایط پرسپولیس برنامه‌هایم را در این تیم پیاده می‌کنم. البته مشاوره می‌گیرم تا بهترین تصمیم‌هایم را اجرایی کنم. دوست دارم هر وقت برنامه‌هایم عملی شد، آنها را بازگو کنم؛ این‌طوری راحت‌تر هستم.

  • چند سال وقت برای پیاده‌کردن برنامه‌هایتان نیاز دارید؟

نیاز به زمان داریم. نمی‌شود بگویم چند سال چون باشگاه پرسپولیس شرایط خاص خودش را دارد ولی تا زمانی که باشم با تمام وجودم کار می‌کنم و برنامه‌های خودم را با کمک دوستانم پیش می‌برم.

  • چه الگوی فوتبالی برای مدیریت پرسپولیس دارید؟

وضعیت گذشته پرسپولیس را بسیار دقیق مورد ارزیابی قرار داده‌ام. از اتفاقات گذشته کمک گرفته‌ام تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرم و بر تجربه‌خودم اضافه کنم. نمی‌توانم بگویم از فلان فرد الگو گرفته‌ام اما می‌گویم که گذشته‌ها را به خوبی بررسی کرده‌ام.

  • تفاوت مدیریت در حوزه ورزش با حوزه‌هایی که قبلا در آنها بوده‌اید، چیست؟

با توجه به علاقه‌مندان بی‌شماری که ورزش و مخصوصا پرسپولیس دارد، کار سخت است اما من هم دوست دارم طبق تکلیفی که به من شده، این کار سخت را بادقت و تمرکز بالا انجام دهم. من باید به تمامی افرادی که به این تیم در گذشته کمک کرده‌اند، خسته نباشید بگویم. البته این را هم چون به بقیه رسانه‌ها گفته‌ام به شما هم می‌گویم؛ شاید برخی افراد دوست نداشته باشند پرسپولیس نتیجه بگیرد و این برای من خیلی دردناک است.

  • چرا ؟

نمی دانم ولی به این نتیجه رسیده‌ام که نمی‌خواهند این شیر خفته بیدار شود اما ما کاری می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

  • تصوری که از فضای پرسپولیس داشتید با چیزی که تجربه کردید چه تفاوتی دارد؟

قطعا تفاوت‌هایی داشته است اما من تازه آمده‌ام، پس بگذارید جواب این سؤال شما را در آینده بدهم.

  • مربی خارجی را ترجیح می‌دهید یا مربی داخلی؟

من درحال حاضر دنبال این هستم که پرسپولیس از این بحران خارج شود. مربیان ایرانی را بسیار دوست دارم مثل همین استیلی که جزئی از سرمایه‌های فوتبال کشورمان است و فرد بزرگی مثل پروین که الان در کنار ماست
ولی از همه چیز مهم‌تر موفقیت پرسپولیس است. شرایط مشخص می‌کند که استفاده از کدام مربی در چه زمانی بهتر است.

  • دلایل شخصی‌تان برای ورود به مدیریت فوتبال چه بود؟

طبق تکلیفی که به من شد، ابتدا جلسه‌ای با وزیر محترم ورزش و جوانان داشتم و پس از مشاوره‌هایی که گرفتم، وقتی دیدم آقایان به من اعتماد کرده‌اند، این تصمیم را گرفتم. پرسپولیس تیمی بزرگ و خدمت به آن افتخار گرانبهایی است. امیدوارم روسفید بیرون بیایم.

کد خبر 150048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز