دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین ساخته‌ استیون اسپیلبرگ با عنوان "ماجراهای تن تن"عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته سینمای جهان را به‌دست آورد.

به گزارش ایسنا، فیلم "ماجراهای تن‌تن؛ راز تک شاخ" محصول کمپانی سونی در تعطیلات آخر هفته در سینماهای جهان فروش 56 میلیون دلاری را از 5620 سالن نمایش دهنده در 19 کشور به‌دست آورد تا در رتبه اول پرفروش‌ترین‌های هفته سینمای جهان بایستد.

شهروندان فرانسوی بیشترین استقبال را از این فیلم داشتند، به طوریکه "ماجراهای تن‌تن" توانست بیشترین فروش آغازین سال 2011 سینمای فرانسه را پس از "هری پاتر و هدیه‌های مرگ" داشته باشد.

اسپانیا، آلمان، بلژیک و سوئد دیگر کشورهایی بودند که ساخته جدید اسپیلبرگ بیشترین فروش را در آنجا داشت.

این فیلم به تهیه‌کنندگی پیتر جکسون از اوایل سال گذشته به شکل اقتباسی وارد مرحله تولید ‌شد و بازیگرانی چون جمی بل، دانیل کریک و اندی سرمیکس در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

رابرت رودات که برای فیلم‌نامه "نجات سرباز رایان" نامزد دریافت جایزه شد، نگارش فیلم‌نامه‌ "ماجراهای تن تن" را بر عهده داشته است.

داستان نسخه سینمایی "تن تن" به مبارزه گروهی از سربازان متحد به رهبری کارل فرانکلین می‌پردازد که به مقابله با تهاجم نیروهای بیگانه می‌پردازند.

اسپیلبرگ درباره‌ فضای این فیلم گفته است، حوادث این فیلم در یک دنیای واقعی با مردم تخیلی رخ می‌دهد. این فیلم از روز ‌21 دسامبر در سینماهای آمریکا به‌روی پرده خواهد رفت.

فیلم "فعالیت فراطبیعی ‌3 "محصول کمپانی پارامونت با فروش 17 میلیون دلاری از 48 کشور جهان توانست مجموع فروش جهانی‌اش را به 54 میلیون دلار برساند.

این فیلم که ادامه قسمت اول و دوم فعالیت فراطبیعی است، یک اثر ترسناک در گونه آثار دلهره (تریلر) است.

ایده ساخت فعالیت فراطبیعی بر اساس تجربه شخصی کارگردان فیلم به ذهن او رسید. یک شب که Oren Peli خواب بود جعبه پودر ماشین لباس شویی بدون هیچ دلیلی از قفسه‌اش به پایین پرت شد. در حالی که تقریباً ‌30 سانتیمتر از لبه آن فاصله داشت.

فیلم "گربه چکمه‌پوش" که جدیدترین عنوان برای سری آثار "شرک" به‌شمار می‌رود، با فروش 17 میلیون دلار در سینمای جهان آغاز قابل قبولی داشت.

این محصول تازه کمپانی "دریم ورکز"، حال‌وهوایی فانتزی دارد و برایان لینچ و دیوید اچ اشتاینبرگ قصه فیلم را نوشته‌اند و تام ویلر کار نگارش فیلم‌نامه را به‌عهده داشته است.

 

کد خبر 149935

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز