یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ در بین ماه‌های جولای و سپتامبر 2011 با افزایش 44 درصدی عرضه تلفن همراه هوشمند از رقیب خود، شرکت اپل جلو زده و در صدر پرفروش‌ترین تولید کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند قرار گرفته‌است.

به گزارش رویترز، شرکت سامسونگ که به طور رسمی سال گذشته میلادی به بازار تلفن‌های همراه هوشمند وارد شد به علت عرضه سریع محصولات به بازار از شرکت اپل جلو زده‌است. اپل اولین تلفن هوشمند آی‌فون را در سال 2007 عرضه کرد.

دو شرکت اپل و سامسونگ اکنون تنها تولید کنندگان اصلی تلفن‌های همراه هوشمند هستند و به گفته تحلیل‌گران، محصولات شرکت‌های دیگر از نظر کیفیت و کارایی در رده محصولات این دو شرکت نسیتند.

نتایج موسسه تحقیقات بازار Strategy Analytics نشان می‌دهد، در دوره بین ماه‌های جولای و سپتامبر عرضه تلفن‌های سامسونگ با 44 درصد افزایش به 27.8 میلیون دستگاه رسید که این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته چهار برابر شده‌است.

این در حالی است که فروش تلفن همراه آی‌فون شرکت اپل در سه ماهه سوم سال 2011 با 16 درصد کاهش به 17.1 میلیون دستگاه رسیده‌است.

تحلیل‌گران کاهش فروش آی‌فون را به دلیل عرضه مدل جدید آی‌فون به نام 4S در ماه اکتبر می‌دانند. شرکت اپل آی‌فون 4S مجهز به پردازشگر پیشرفته A5 و رابط صوتی هوشمند را در ماه اکتبر عرضه کرد.[اپل از آی‌فون 4S رونمایی کرد]

گفتنی‌است سود بخش مخابراتی سامسونگ در حال حاضر 60 درصد سود کل گروه شرکت‌های سامسونگ را تشکیل می‌دهد. سامسونگ پیش‌بینی می‌کند درآمد سه ماهه پایانی سال 2011 خود بالاتر از سه ماهه سوم باشد و با فروش 1.4 میلیارد دلاری بخش تولید هارددیسک خود به شرکت سیگیت از تمام دوره‌های امسال بالاتر برود.

کد خبر 149855

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز