مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو اخترشناس از مرکز فیزیک اخترشناسی هاروارد اسمیتسونیان موفق شدند بازوی گم شده کهکشان راه شیری را بیابند

بازوی جدید کهکشان راه شیری

بازوی گم شده کهکشان راه شیری که اخترشناسان هاروارد اسمیتسونیان به تازگی موفق به کشف آن شده‌اند جای مناسبی برای یافتن حیات بیگانه نیست.

به نظر نمی‌آید این بازوی گم شده مکانی مناسب برای یافتن سیاره‌ای با قابلیت پشتیبانی از حیات باشد و متخصصان معتقدند احتمال اینکه حیات در بخش‌های مرکزی کهکشان شکل بگیرد بیشتر است.

بازوی جدید در انتهای بازوی سپر-قنطورس واقع شده و فاصله آن از مرکز کهکشانی در حدود 50 هزار سال نوری است. این کشف می‌تواند درک اخترشناسان را از شکل واقعی کهکشان راه شیری گسترش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آنچه همواره در تصاویر از کهکشان راه شیری دیده می‌شود در واقع گمانه زنی دانشمندان از شکل اصلی کهکشان راه شیری است، به دلیل وجود حجم زیادی از غبارهای میان کهکشانی امکان دید بخش بزرگی از کهکشان برای انسان‌ها از بین رفته است و تنها امکان دیدن نیمی از آن وجود دارد.

با این همه این دید ناکامل پس از اینکه "توماس دیم" و "پاتریک تادئوس" در مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونیان تلسکوپ خود را به سوی حاشیه خارجی کهکشان راه شیری نشانه رفتند، تغییر پیدا کرد. آنها توانستند با کمک تلسکوپ خود قطعه‌ای از پازل کیهانی را کشف کنند.

با این همه محققان دانشگاه کالیفرنیا ویرجینیا بر این باورند که امکان وجود حیات در این بازوی کهکشان بسیار بعید است زیرا سیاره‌های فلزی مانند زمین که برای میزبانی حیات مناسب هستند بیشتر در مرکز کهکشان دیده می‌شوند.

در صورتی که حیاتی در بخش‌های خارجی تر کهکشان شکل گرفته باشد، در حدود میلیاردها سال پیشرفته‌تر از تمدن انسان‌ها خواهد بود زیرا ستاره‌ها در این مناطق از کهکشان عمری دو برابر عمر خورشید را دارند.

کد خبر 149845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز