یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی از حمایت این رایزنی برای توسعه روابط هنری میان دو کشور و حضور بیشتر هنرمندان ایرانی در رویدادهای هنری در مالزی خبر داد.

به گزارش مهر، علی اکبر ضیایی در حاشیه نمایشگاه آرت اکسپو2011 مالزی که برای نخستین بار شاهد حضور هنرمندان ایرانی بوده است، گفت: خوشبختانه ارتباط هنری بین دو کشور در سالهای اخیر با افزایش حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاههای هنری مالزی و گالری‌های ایرانی در این کشور توسعه پیدا کرده است.

وی آثار هنرمندان ایرانی عرضه شده در آرت اکسپو 2011 مالزی را دارای سطح کیفی خوبی دانست و گفت: آثار برجسته‌ای از اساتید و هنرمندان مطرح ایرانی دراین نمایشگاه عرضه شده و مردم این منطقه نسبت به سالهای گذشته ارتباط بهتری با هنرایرانی برقرار می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد در سال آینده شاهد افزایش حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه آرت اکسپو و رویدادهای هنری دیگر در مالزی باشیم.

موسسه هنر و هویت مالزی با همکاری گالری شمسه تهران و گالری شیراز آرت آثار هنرمندان برجسته ایرانی از جمله محمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی، صداقت جباری،  امیرحسین ذکرگو، علیرضا بحرانی، فروزان رابطیانو و هانیه گوینده را در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشیخط، نقاشی و عکاسی را در آرت اکسپو 2011 مالزی عرضه کرده‌اند.

آرت اکسپو2011 مالزی تا اول نوامبر با حضور هنرمندانی از کشورهای مالزی، میانمار، سنگاپور، پاکستان، اسپانیا، فیلیپین، تایوان، ماکائو،اندونزی، هنگ کنگ، سوئد، ویتنام، هند، مجارستان و جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز نمایشگاهی ماترید کوالالامپور برپا خواهد بود.

 

کد خبر 149844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز