همشهری آنلاین: رالف نیدر (Ralph Nader) وکیل مدافع مصرف‌کنندگان آمریکایی نامزدی‌اش را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 این کشور بعید ندانست.

خبرگزاری سوییس از واشنگتن گزارش داد، وی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در پاسخ به این سؤال که آیا دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، گفت: "واقعاً خیلی زود است که در این باره چیزی گفت. اما من وظیفه خود می‌دانم که گزینه‌های بیشتری را برای انتخاب در اختیار آمریکاییان قرار دهم.

نیدر از نامزدهای مستقل و "احزاب ثالث" آمریکایی خواست تا "دیکتاتوری" دو حزب حاکم جمهوری‌خواه و دموکرات را در آمریکا بشکنند.

وی در همین حال بعید دانست که هیلاری کلینتون بتواند نامزد دموکرات‌ها برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شود. وی با انتقاد از هیلاری کلینتون، او را در حد و اندازه ریاست جمهوری ندانست.

نیدر که یک حافظ محیط زیست نیز محسوب می‌شود، تاکنون سه بار نامزد حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شده است.

وی در سال 2000 به نمایندگی از سبزها وارد رقابت شد و توانست 2.7 درصد آرا را کسب کند. سال 2004 نیز او خود را به عنوان نامزد مستقل معرفی کرد.

کد خبر 14984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز