یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زنان در دوران بارداری می‌توانند از انواع مغزهای گیاهی مانند گردو، فندق، پسته و بادام استفاده کنند که موجب تولید شیر در آنها می‌شود ولی مصرف بیش از حد آن چاق کننده است.

آجیل

سیدعلی کشاورز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زنان شیرده در وعده ناهار از گوشت ماهی، تخم‌مرغ یا حبوبات همراه با نان، برنج، ماکارونی یا سیب‌زمینی استفاده کنند.

وی گفت: همچنین زنان شیرده به عنوان نوشیدنی در وعده ناهار، دوغ یا آب مصرف کنند؛ شام نیز به صورت یک وعده غذایی کامل باید مصرف شود چرا که یک کودک شیرخوار در طول شب نیز از خواب بیدار می‌شود و شیر مصرف می‌کند و به همین دلیل مادر باید غذاهای مناسب و مغذی مصرف کند تا شیر به میزان کافی تولید شود.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: زنان شیرده پس از مصرف شام باید مقدار کافی میوه و سبزی مصرف کنند؛ به دلیل اینکه انواع میوه‌ها سرشار از مواد مغذی است که نیازهای بدن را تأمین می‌کند.

کشاورز ادامه داد: مصرف آجیل موجب افزایش تولید شیر در مادران می‌شود و اگر مادران شیرده درصدد کاهش وزن هستند، باید از مصرف تنقلات بی‌ارزش پرهیز کنند.

وی بیان داشت: مادران شیرده باید از مصرف انواع شیرینی‌ها پرهیز کنند و در این دوران می‌توانند به میزان کافی از انواع مغزهای گیاهی مانند گردو، فندق، پسته و بادام استفاده کنند که موجب تولید شیر در مادران می‌شود ولی مصرف بیش از حد آن چاق کننده است.

کد خبر 149810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز