یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

گروه ادب و هنر: 2 روز دیگر مراسم پایانی جشنواره شعر جوان انقلاب در حوزه هنری برگزار می‌شود.

جشنواره شعر جوان انقلاب

جشنواره شعر جوان انقلاب در 2بخش برگزار می‌شود؛ بخش انقلاب اسلامی و بخش بیداری اسلامی. دبیر جشنواره درباره این 2 بخش می‌گوید: بخش انقلاب اسلامی هیچ زیرشاخه‌ای ندارد، چراکه می‌خواستیم برداشت جوانان را از انقلاب اسلامی بدانیم و بفهمیم چه رویکردی به این واقعه دارند.

این بخش‌ها دارای سه قالب کودک و نوجوان، شعر آزاد و شعر کلاسیک هستند. کمال شفیعی با تأکید بر اینکه داوران جشنواره شعر جوان انقلاب در جشنواره‌های قبلی شعر حضور نداشته‌اند گفت: محمدحسین جعفریان، سعید یوسف‌نیا، موسی بیدج، سعید بیابانکی، بیژن ارژن، بهروز یاسمی، بهاءالدین خرمشاهی و علی معلم داوران بخش شعر آزاد و کلاسیک هستند و در بخش کودک و نوجوان نیز محمدکاظم مزینانی، حمید هنرجو و بابک نیک‌طلب داوری آثار را به‌عهده دارند. شفیعی که دیروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: برآیند داوران جشنواره شعر فجر از آثار رسیده از لحاظ کیفی و کمی مثبت بوده است. 37 عنوان کتاب به دست‌مان رسیده، همچنین 1100 اثر به دبیرخانه رسیده است و جشنواره تصمیم دارد برای سال آینده سقف سنی نداشته باشد تا افراد بیشتری فرصت حضور در جشنواره را پیدا کنند.

اما علاوه بر بخش‌های اصلی، روز دهم آبان از صبح تا ظهر، دو کارگاه تخصصی شعر با موضوعات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی هم برگزار می‌شود و بعدازظهر نیز مراسم شعرخوانی و نقد شعر. مراسم اختتامیه، پس از اذان مغرب آغاز خواهد شد. در این مراسم هنوز حضور هیچ‌یک از مسئولان قطعی نشده است ولی سیدمحمد حسینی، بهمن دری، غلامعلی حداد عادل و علی‌اکبر ولایتی دعوت دارند. همین طور قرار است از فاضل نظری به‌عنوان شاعر جریان‌ساز تقدیر شود.شفیعی ادامه داد: در بخش بیداری اسلامی این جشنواره، 432 اثر به دستمان رسیده است و کتاب‌هایی که در بخش‌های مختلف جشنواره به دست‌مان می‌رسد، درصورت دارابودن کیفیت قابل‌قبول، با نویسندگان‌شان قرارداد بسته می‌شود و آثارشان توسط سوره مهر به چاپ می‌رسد.

آن طور که شفیعی قول داد است، در بخش کتاب‌ها نفر اول 3میلیون تومان، نفر دوم 2/5میلیون تومان و نفر سوم 2میلیون تومان جایزه می‌گیرند. اما در بخش تک‌شعر، نفرات اول تا سوم به‌ترتیب یک‌میلیون و 600 هزار تومان، یک‌میلیون و 200 هزار تومان و 800 هزار تومان دریافت می‌کنند.

کد خبر 149789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز