گروه شهری: شهروندان در پرداخت عوارض شهرداری باید دقت لازم را داشته باشند تا از بروز احتمالی هرگونه اشتباه پرهیز شود.

حسین ‌محمد‌پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران، ضمن بیان مطلب فوق افزود: متاسفانه گاهی شهروندان قبض‌ها را به جای یکدیگر پرداخت می‌کنند و برای جلوگیری از این کار باید قبض عوارض را با قبوض سال‌های قبل مقایسه کنند و پلاک ثبتی نیز شاخص خوبی برای کنترل است.

به گفته وی از آنجا که شهرداری نمی‌تواند مبلغ واریزی را که به اشتباه پرداخت شده عودت دهد، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه تغییرات پلاک ثبتی، نام مالک، اعتراض به میزان عوارض، پلاک آبی و هرگونه تغییراتی که با ملک مطابقت ندارد را در سایت www.tehran.ir ، بخش پرداخت الکترونیک عوارض اعلام کنند تا بررسی‌های لازم برای ثبت تغییرات انجام شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اعلام اینکه در دو سال گذشته میزان مشارکت شهروندان در پرداخت بموقع عوارض افزایش یافته است، گفت: با بازنگری و اصلاح نظام مالیه شهرداری براساس طرح جامع و تفصیلی شهر تهران، چهار زیرمجموعه نظام مالی شهرداری تهران اعم از نظام درآمد، هزینه، بودجه و بودجه‌ریزی و حسابداری، دستخوش تغییر و تحول اساسی منطبق با مشارکت شهروندان شده‌است.

براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، هرساله باید پنج درصد به درآمدهای پایدار افزوده شود که با پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان، اجرای این مصوبه در مسیر درستی قرارگرفته است.

کد خبر 149771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز