شنبه ۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی جانان به سرپرستی و خوانندگی" بهزاد میرلو"وهمخوانی" سوگند نیکو" کنسرت‌هایی رادر کشورهای بلژیک وآلمان اجراخواهند کرد.

میرلو

 به گزارش همشهری‌آنلاین در این کنسرت علاوه بر ساخته‌های بهزاد میرلو قطعاتی از موسیقی فولکلور آذری و نیز تصنیفی از ساخته‌های "عارف قزوینی"به زبان فارسی و آذری اجرا خواهد شد. گروه جانان در این کنسرت در کاری نو آهنگی را به زبان آلمانی با ساختار موسیقی ایرانی برمبنای ترجمه "فردریک روکرت"(Friedrich Ruckert/1788-1866) از شعر حافظ،به آهنگسازی بهزاد میرلواجرا خواهد کرد.

 بهزاد میرلو که از هنرآموختگان مکتب مهدی آذرسینا است و در این کنسرت کمانچه نیز خواهدنواخت درباره این اثر به همشهری‌آنلاین گفت:پس ازمطالعه آثار "گوته" و آگاهی از اینکه "روکرت" با ترجمه‌ای که ازشعر حافظ در قرن نوزدهم میلادی ارائه داده باعث آشنایی بهتر این بزرگمرد دنیای ادب و هنر با شعر حافظ و در پی آن آشنایی دنیای غرب و جهانیان با شعر حافظ و هنرایرانی به شکلی عمیقتر شده بر آن شدیم  تا با آهنگسازی در این فرم،دریچه‌ای تازه در برقراری ارتباط هر چه بهتر بین فرهنگ‌های شرق وغرب باز کنیم.

میرلو علاوه بر این فعالیت‌ها از آغاز پروژه‌ای به نام "دیوان شرقی غربی" که مجموعه‌ای است ازساخته‌های او که با اجرای ارکستری مشتمل بر سازهای ایرانی خبر داد و با اشاره به آثار"گوته" که جهانی بدون جنگ وخونریزی را آرزو داشت گفت: بر آن است تا دل‌ساخته‌های خود را از این طریق به بزرگانی چون حافظ وگوته تقدیم کند.

در این کنسرت "امیر حاج ابراهیمی"با نی وب الابان ،"نوید توسلی"با سنتور،"ایثاریاور"بادف،تنبک ودایره و"مرجان راوندی"با عودگروه جانان را همراهی خواهند کرد.

کد خبر 149721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز