همشهری آنلاین: کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی همایش دهمین دوسالانه ملی سفال ایران به مدت یک هفته از 14 تا 19 آبان در موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، در بخش همایش دوسالانه سفال کیانوش معتقدی با موضوع جایگاه کاشی‌کاری‌های نقش برجسته زرین فام در معماری ایران و آرمان اولی با موضوع بررسی سفالگری زنانه در سفال بومی استان کردستان 14 آبان در موزه امام علی(ع) سخنرانی می‌کنند.

بررسی پویایی و تنوع کاشی‌کاری در اصفهان موضوع سخنرانی رضا وحیدزاده در دومین روز همایش (15 آبان ) است.

در سومین روز همایش (17 آبان) رضا وحیدزاده با موضوع آفرینش دیوار نگاره‌های سفالی لعابدار در تمدن ایلام و سرزمین‌های همجوار و فرشته غنونی چاکانی درباره سفالگری معاصر در استان گیلان سخنرانی می‌کنند.

امید قجریان درباره خانه سرامیکی و شعبانعلی قربانی درباره مجسمه کوره‌ها در چهارمین روز همایش (18 آبان) به ایراد سخن خواهند پرداخت.

در آخرین روز همایش نشست پرسش و پاسخ با حضور مسئولان دوسالانه درباره نحوه پذیرش آثار و نقاط ضعف و قوت دوسالانه 19 آبان در موزه هنر امام علی(ع) برگزار می‌شود.

در بخش کارگاه‌های آموزشی چگونگی تکنیک‌های کار با گل رنگی با حضور انیسه موسوی و کارگاه بررسی، آسیب شناسی و اصلاح گل‌های مورد استفاده در چرخکاری با حضور ابوالفضل عرب بیگی 14 آبان در موزه هنر امام علی (ع) برگزار خواهد شد.

کارگاه قابلیت تکنیک‌های دونمایی در سرامیک هنری معاصر با حضور فائزه هاشمی، لعاب کریستالی با حضور رسول جلیلی، اهمیت و قابلیت‌های بدنه‌های سرامیکی با حضور مجید ضیایی و معرفی ماده گلی سلولزی به ترتیب در روزهای 15 تا 19 آبان ماه در موزه هنر امام علی(ع) برگزار می‌شود.

دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران با 375 اثر از 205 هنرمند از 22 مهر در موزه هنر امام علی(ع) و فرهنگسرای کومش سمنان آغاز شده است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

دهمین دوسالانه ملی سفال معاصر ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری انجمن هنرمندان سفالگر ایران، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و موزه هنر امام علی(ع) برگزار شده است.

کد خبر 149712

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز