همشهری آنلاین: دیوان بین‌المللی کیفری (The International Criminal Court) اعلام کرد با توجه به تصمیم ناتو برای پایان داده به عملیاتش با سیف‌الاسلام در تماس بوده‌ است.

seif ghaddafi

این تماس برای صحبت درباره تسلیم کردن خودش به دیوان بین‌المللی کیفری انجام‌شده‌است.

لوئیز مورنو- اوکامپو درخصوص پیشنهاد گروهی از مزدوران آفریقایی برای انتقال سیف‌الاسلام قذافی از لیبی به یک کشور آفریقایی دیگر که دیوان بین‌المللی کیفری قدرتی در آنجا ندارد؛ هشدار داد.

بنا به گزارش فرانس‌پرس، دادستان در بیانیه‌ای که در مقر اصلی این دادگاه در لاهه منتشر شد ، گفت:"از طریق واسطه‌ها وا تماس‌های غیر رسمی با سیف داشته‌ایم."

مورنو-اوکامپو افزود:"دفتر دادستانی به‌طور واضح گفته که اگر او خودش را به دیوان بین‌المللی کیفری تسلیم کند، حق حضور در دادگاه را دارد و تا زمانی که اتهامش ثابت نشود بیگناه است.قضات دراین‌خصوص تصمیم می‌گیرند".

بعد از اطلاع از پیشنهاد گروهی از مزدوران برای انتقال امن سیف به کشوری آفریقایی که تعهدی به دیوان بین‌المللی کیفری ندارد تا او را تحویل این دادگاه بدهد؛ دفتر او به بررسی راه‌های ممکن برای جلوگیری از این کار و دستگیری او ، پرداخته است.

سیف‌الاسلام 39 ساله به اتهام جنایت علیه بشریت از طرف دیوان بین‌المللی کیفری و اینترپل تحت تعقیب قرار گرفته است.

بعد از مرگ معمر قذافی، دبیرکل اینترپل، ژنرال رونالد نوبل و مورنو-اوکامپو طی بیانیه‌ای مشترک هفته گذشته با تضمین و قول انتقال امن سیف الاسلام به لاهه از او خواستند خودش را تسلیم کند.

این درحالی است که سیف بعد از کشته شدن پدرش با توجه به شیوه‌ای که این اتفاق رخ داد او را شهید خواند و بارها درخصوص ادامه مبارزه، انتقام و به راه انداختن حمام خون در لیبی هشدار داده است.

more  فروپاشی رژیم دیکتاتوری معمر قذافی

کد خبر 149701
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز