همشهری‌آنلاین: هجدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات

در سرمقاله این شماره ماهنامه که به قلم مدیرمسؤول منتشر شده، برگزاری نمایشگاه‌ها‌ و حقوق ذینفعان آن شامل چهار گروه شرکت‌ها و مؤسسات، برگزارکنندگان، دولت و در نهایت مخاطبان مورد توجه قرار گرفته و در بخشی از آن آمده است: نمایشگاه مطبوعات را در نظر بگیریم که برگزاری آن پیش روست. مکان برگزاری آن مناسب است؟ کارکرد مصلی که مشخص است اما چند سال است به محل برگزاری مهم‌ترین رویداد سالانه مطبوعات تبدیل شده است. جالب آنجاست که در سال‌های اخیر، برخی نمایشگاه‌های تخصصی دیگر هم در آن برپا می‌شود! خب، معلوم است که نمی‌توان استاندارد مشخصی برای برگزاری این نمایشگاه، تعیین کرد. دکتر حسن بشیر نیز که مقالات خود را با عنوان رسانه‌های بیگانه؛ قرائتی با تحلیل گفتمانی منتشر می‌کند در جدیدترین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات این مطلب را منتشر کرده است: بیداری اسلامی و آگاهی مردمی از فلسطین تا وال‌استریت.

هجدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شداما بررسی ظرفیت‌های ارتباطی رسانه‌های جدید در ساماندهی عمل جمعی، موضوعی است که مورد توجه نگین حسینی، دانشجوی دکترا و مدرس علوم ارتباطات قرار گرفته و در آن به بررسی خزبازی و آب‌پاشی در شبکه‌های اجتماعی پرداخته شده است. نویسنده در ابتدای مقاله خود آورده است: این مقاله نسبت به پدیده‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی مانند حرکت موسوم به «آب‌بازی» یا همایش خزها رویکرد سیاسی ندارد و با نگاهی کلی به شبکه‌های اجتماعی و ویژگی‌ها، قابلیت‌های ارتباطی و کاربردهای آنها به یکی از جنبه‌های شکل‌گیری عمل جمعی مبتنی بر این شبکه‌ها می‌پردازد.

صفحه موسوم به زبان بدن سیاستمداران که با قلم محسن بیات منتشر می شود در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با موضوع روان‌شناسی دست‌ها؛ حرکات ترکیبی منتشر شده است

دو گفت‌وگوی خواندنی امیر لعلی با پدرام پاک‌آیین مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از دیگر مطالب این ماهنامه است. پاک‌آیین در گفت‌وگوی خود تأکید کرده: تیراژ روزانه مطبوعات باید هفت ‌میلیون نسخه باشد. او همچنین گفته: اتکای صرف به تولیدات سایت‌های خبری، خبرنگاران روزنامه‌ها را به ویراستارانی غیرحرفه‌ای تبدیل کرده است. مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از توزیع بن خرید مطبوعات تا سقف 50 هزار تومان در نمایشگاه مطبوعات خبر داده است. مدیر عامل شرکت مخابرات نیز با بیان اینکه امکان ذخیره‌سازی محتوای پیامک‌ها وجود ندارد گفته: papها حق ندارند بگویند ارتباط از مخابرات قطع شده است. فیضی همچنین به بسیاری از سؤوالات افکار عمومی در مورد مخابرات که در سال‌های اخیر مطرح می‌شود پاسخ داده است.

تحولات شبکه های ماهواره‌ای فارسی‌زبان در گفت‌وگوی مجید یوسفی با دکتر فردین علیخواه از دیگر مطالب این ماهنامه است.

نشریات تخصصی روابط‌عمومی؛ فرصت‌ها، تهدیدها و آسیب‌ها نیز پرونده‌ای است که با مدیریت پژمان موسوی و همکاری نفیسه زارع کهن، سمیرا سلطانی، سارا ساعتی، فاطمه شیرزادی، مریم اسفندیاری وعلی غرضی منتشر شده است. در این پرونده گفتار و نوشتارهایی از پژمان موسوی، فریدون صدیقی، میرزا بابا مطهری‌نژاد، حامد اسماعیلی، عبدالله اسکویی، بیتا شاه منصوری، کاظم متولی، هوشمند سفیدی ومحمود ترابیان به چشم می‌خورد.

در هجدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، منوچهر دین‌پرست مسؤولیت انتشار پرونده‌ای را بر عهده گرفته که در آن ویژگی‌های ارتباطی شهر استانبول مورد توجه و تشریح قرار گرفته است. در این پرونده نوشته‌ها و ترجمه‌هایی از میرقاسم سیدین‌زاده، اسماعیل عیسایوف، مریم صفایی، محمد میرزاخانی، م.پرهیزجوان، رومیسا کیگر، ایمان گنجی، نوری کولاکوغلو و احمد رئوفی نصب منتشر شده است.

سیدتقی کمالی هم همچون شماره‌های پیشین ماهنامه مدیریت ارتباطات، مسؤولیت انتشار پرونده جامعه اطلاعاتی را بر عهده داشته که در این شماره موضوع آن مدیریت دانش است. الهه حسینی، هاجر شادمانی و محیا برکت در انتشار این پرونده همکاری کرده‌اند و در آن گفتار و نوشتاری از رقیه قربانی بوساری، دکتر سعید اسدی، سید محمد جلالی، دکترمحمدرضا رسولی، ندا مفاخری، شاهین شاکری، لیلا هاشم‌پور، محدثه دخت‌عصمتی، محمد مهدی مولایی، دکتر زهرا جعفرزاده کرمانی و غلامحسن عبیری منتشر شده است.

ترجمه بخش دوازدهم کتاب نگارش در روابط‌عمومی نیز در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به چاپ رسیده است.

علاقمندان به تهیه هجدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات می‌توانند علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی، آنرا از طریق خرید آنلاین از سایت www.cmmagazine.ir و یا www.prshop.ir تهیه نمایند. این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات نیز به فروش می‌رسد.

کد خبر 149647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز