همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه بخاطر موارد نقض حقوق بین‌الملل و همچنین منشور سازمان ملل متحد توسط آمریکا نگران است.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با ژان آسلبورن همتای لوکزامبورگی خود اظهار داشت: "نگرانی ما در مجموع در رابطه با ضرورت جلوگیری از موارد جدید و هر چه جدیدتر نقض حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد است که ژان آسلبورن همتای من همین الان بطور قانع کننده‌ای درباره ضرورت احترام به آن صحبت کرد".

لاوروف که بیانیه چند روز پیشتر جان بینر رییس مجلس نمایندگان آمریکا درباره ضروت گنجاندن روسیه در فهرست کشورهای بوجود آورنده نگرانی برای ایالت متحده را تفسیر می کرد، گفت: "ما نیز دارای انگیزه‌های زیادی برای نگرانی بخاطر اقدامات آمریکا هستیم".

لاوروف افزود: "ما تلاش می‌کنیم این نگرانی خود را نه از طریق بازی تدوین لیست‌ها که در واشنگتن شاهد آن بودیم بلکه از طریق طرح مستقیم مسایل مربوطه ابراز کنیم که مثلا در رابطه با رویدادهای لیبی و اطراف آن و اقدامات اتحادیه آتلانتیک شمالی انجام دادیم".

شایان ذکر است وزارت امور خارجه آمریکا "لیست ماگنیتسکی" مرکب از آن دسته از مقامات روسیه را تهیه کرده که در قضیه مرگ این حقوقدان روسی در زندان دخالت داشته اند و علیه آن تحریم‌های روادیدی برقرار کرد.

سرگی ماگنیتسکی مشاور صندوق سرمایه گذاری Hermitage Capital Management که متهم به امتناع از پرداخت مالیات بود، 16 نوامبر 2009 در بازداشتگاه موقت بوتیرکا مسکو درگذشت و مرگ وی دارای بازتاب وسیع اجتماعی بود.

پیشتر لاوروف در رابطه با کشته شدن معمر قذافی رهبر سابق لیبی در مصاحبه با 3 شبکه رادیویی روسی صدای روسیه، رادیوی روسیه و اکو مسکو گفت: جزییات مرگ قذافی سوالات زیادی بوجود می آورد و بررسی و تحقیق را طلب می کند.

وی خاطرنشان کرده بود اقدامات نیروهای ناتو نیز از نقطه نظر حقوق بین المللی بررسی را طلب می کند.

کد خبر 149533
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز