همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد در اجتماع مردم شهرستان فردوس گفت: به رغم تحریم‌های به قول خودشان (غربی‌ها) فلج کننده، مردم و کشور تحت فشار قرار نگرفتند.

احمدی نژاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور با اشاره به اهتمام ویژه دولت برای رسیدگی و رفع مشکلات مردم اظهار داشت: یک لحظه حضور در مناطق محروم و تلاش برای رفع مشکلات مردم را به زندگی در کنار عده‌ای مدعی و بی‌خاصیت که اقدامات دولت را بالا بردن توقع مردم توصیف می‌کنند، ترجیح می دهم.

محمود احمدی‌نژاد با بیان اینکه کار برای رضای خدا موجب برکت می‌شود، اظهار داشت: دشمنان در 6 سال گذشته کشورمان را تحت سنگین‌ترین تحریم‌ها و به تعبیر خودشان تحریم‌های فلج کننده قرار دادند اما به لطف خدای متعال در این مدت شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مردم و کشور تحت فشار قرار نگرفتند.

احمدی نژاد گفت: دولت معتقد است تمام مشکلات و موانع پیشرفت کشور را می‌توان برطرف کرد و عدالت را شرط اصلی آن می‌داند، البته عده‌ای دولت را به بلندپروازی و بالا بردن توقع مردم متهم می‌کنند و به بهانه‌های گوناگون خود را طلبکار ملت و دولت نشان می‌دهند که بی‌تردید اینگونه اقدامات آنها برای رد گم کردن است؛ همانگونه که دولت آمریکا امروز به مدعی آزادی و دموکراسی تبدیل شده است در حالی که تمام دیکتاتورهای جهان مورد حمایت دولت آمریکا قرار دارند.

رئیس جمهور افزود: کسانی که توجه به مطالبات مردم را بالا بردن توقعات مردم و مخارج کشور توصیف می‌کنند، کسانی هستند که از امکانات و سطح اقتصادی بالایی برخوردار هستند، البته دولت به اینگونه ادعاها توجهی ندارد و معتقد است امکانات و ثروت کشور متعلق به ملت است و باید در مسیر پیشرفت و رفع مشکلات کشور هزینه شود.

احمدی نژاد با اشاره به درخواست مکرر مردم فردوس برای انتقال خط آهن به این شهر گفت: برخی چنین مطرح می‌کنند که توجه به اینگونه مطالبات توقع مردم را بالا می‌برد، اما دولت معتقد است، برای مردم فردوس که در وسط کویر دنبال پیشرفت و آبادانی هستند، درخواست احداث راه آهن مطالبه اضافی نیست از این رو دولت احداث راه آهن را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

رئیس جمهور با ارائه گزارشی از مصوبات سفرهای قبلی هیئت دولت در خصوص شهرستان فردوس گفت: در مجموع سه سفر گذشته 103 پروژه برای فردوس مصوب شده که از این تعداد 43 مورد به طور کامل محقق شده، 50 مورد در حال اجرا و برای 10 مورد اقدامی انجام نشده که در جلسه استانی هیئت دولت تمامی مصوبات مورد بررسی قرار گرفته و برای عملیاتی شدن تمامی آنها تصمیم گیری خواهد شد.

احمدی نژاد در ادامه رفع مشکل آب استان خراسان جنوبی را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا قبل از پایان دولت دهم عملیات اجرایی طرح بزرگ انتقال آب به این استان آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین مردم شهرستان فردوس را به استفاده بهینه از آب و اصلاح شیوه‌های آبیاری فراخواند و گفت: هر کس در این شهرستان شیوه آبیاری را تغییر دهد به گونه‌ای که مصرف آب کاهش یابد دولت 85 درصد هزینه‌ای که انجام شده به صورت یارانه به این فرد هدیه خواهد کرد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود شهرستان فردوس را بهشت کوچکی در دل کویر شرق ایران توصیف کرد و گفت: فردوس دیار اخلاق، ایمان، صداقت، مجاهدت، افتخار‌آفرینی و مردان و زنان بزرگ و تاریخ ساز است و در طول تاریخ محل نشو و نمای اندیشه، ایمان و اخلاق بوده است.

رئیس جمهور در ادامه آموزه‌هایی از مکتب پیامبر گرامی اسلام (ص) را مورد اشاره قرار داد و با طرح این سوال که فردوس برین جایگاه چه کسانی است؟ اظهار داشت: همه زیبایی‌ها و خوبی‌ها نشات گرفته از ایمان به خداست و در وادی غیر خدا هیچ خوبی و زیبایی وجود ندارد؛ ایمان به خدا خاستگاه اصلی همه عظمت انسانی و زندگی سعادتمند است.

احمدی نژاد افزود‌: کسی که خدا را بزرگ بشمارد تنها اراده حاکم بر جهان را اراده خدا دانسته و بقیه اراده‌ها را در دل اراده خدا می‌داند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مومنان هرگز استفاده از فرصت‌ها و شناخت توانمندی‌های انسانی و الهی را از دست نمی‌دهند و تمام فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارند.

 احمدی نژاد اهل زکات بودن را از ویژگی‌های انسان‌های اهل بهشت دانست و گفت: کسانی که زکات پرداخت می‌کنند جان و اندیشه خود را پاک و مصفا می‌کنند.

رئیس جمهور تقوا، امانتداری و وفای به عهد و اقامه نماز را از دیگر خصائل انسان‌های مومن دانست و اظهار داشت: اقامه نماز به معنای پیوستن به آسمان و بزرگ شدن انسان است.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: تمام زشتی‌ها، بداخلاقی‌ها، ظلم و تبعیض و سلطه موجود حاکم بر جهان ناشی از سلطه انسان‌های غیر مومن به خدا است، انسان‌هایی که اندیشه و رفتارشان شیطانی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: تنها راه نجات بشریت، ایمان به خدا، امانتداری و مراقبت از ارتباط دل با خدا است.

 احمدی نژاد تاکید کرد: آنچه از یک ملت در دنیا منتشر می‌شود فرآیند اندیشه و ایمان و حرکت تعالی بخش یک ملت است و چنانچه جامعه ویژگی‌های انسانی و الهی را در خود جاری کند، زندگی زیبا خواهد شد.

کد خبر 149529
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز