همشهری آنلاین: روسیه در نظر دارد در راستای پیروزی در رقابت شدیدی که برای دستیابی به منابع معدنی قطبی آغاز شده، در فاصله هزار و 609 کیلومتری از قطب شمال شهری بنا کند

طرح شهر قطبی روس‌ها

کرملین در راستای دست پیدا کردن به منابع نفتی و گازی عظیمی که گفته می‌شود در زیر لایه‌های یخی قطب شمال نهفته‌اند، قصد دارد شهری فوق مدرن را در جزیره‌ای منجمد در اعماق قطب شمال بنا کند.

این شهر که بر اساس شخصیت خرس قطبی انیمیشنی محبوب روس‌ها، "اومکا" نامگذاری شده است، پنج هزار نفر سرنشین خواهد داشت که تمامی این افراد برای محافظت در برابر سرمای کشنده منفی 30 درجه قطبی در زیر یک سقف در کنار یکدیگر زندگی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "والری ژویسکی" معماری که طرح ابتدایی این شهر را برای تایید ولادیمیر پوتین آماده کرده می‌گوید این شهر به عنوان پایگاه شمالی روس‌ها از اهمیت استراتژیک برخوردار است. به گفته منابع آگاه در راستای قوی‌تر شدن ادعای مسکو مبنی بر غنی بودن منابع موجود در قطب شمال قرار است سربازان، نگهبانان مرزی، مامورین اطلاعات روسیه به همراه تعدادی از دانشمندان و اکتشاف گران در این شهر سکونت داشته باشند.

ساکنان در این شهر زندگی مجللی را تجربه خواهند کرد و حرارت کلی شهر با استفاده از تجهیزاتی همواره مناسب و خوشایند نگاه داشته خواهد شد. قرار است آزمایشگاه‌ها، خانه‌های مسکونی، پارک‌ها، مجتمع‌های آبی، هتل‌ها و کلیساهایی در این شهر احداث شوند. همچنین مدرسه، کودکستان، باغ وحش‌های شبیه سازی شده، یک بیمارستان و مجموعه‌های ورزشی نیز در این شهر بنا خواهند شد.

هدف از مجلل ساختن این شهر ایجاد محیطی است که ساکنان شهر در آن، حضور خود در میان یکی از سردترین و نامناسب‌ترین شرایط آب و هوایی را فراموش کنند. این "شهر عجایب" در جزیره دورافتاده "کتلنی" و با هزینه‌ای بیش از چهار میلیارد پوند ساخته خواهد شد. بادهای خشن و قوی این منطقه را به یکی از غیر قابل سکونت‌ترین مناطق جهان تبدیل کرده است.

طرح شهر قطبی روس‌ها

ساختار این شهر بر اساس ساختار ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده است با این تفاوت که وسعت بیشتری دارد. به گفته طراح این شهر، "اومکا" تنها شهر در جهان است که از آب و هوای مصنوعی برخوردار است که نه تنها در جهان معماری جدید به شمار می‌رود، بلکه در سبک زندگی انسان‌ها نیز پدیده‌ای نوین به حساب می‌آید و در ساخت آن از فناوری‌های هوا فضا استفاده خواهد شد.

انرژی این شهر با کمک نیروگاه اتمی شناوری تامین شده و منابع غذایی آن مزارع پرورش ماکیان، گلخانه‌ها، ماهی، نانوایی‌ها و کارخانه‌های آردسازی خواهند بود. تمامی زباله‌های این شهر در دو کارخانه به خاکستر تبدیل خواهند شد. طرح این شهر به گونه‌ای است که امکان بنای آن بر روی هر سطحی، حتی بر روی ماه نیز ممکن خواهد بود.

کد خبر 149499
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز