سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور در پیامی وقوع زلزله در استان وان ترکیه و کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم این کشور را به رییس جمهور، دولت و ملت ترکیه تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا متن کامل پیام دکتر احمدی‌نژاد به عبدالله گل به شرح ذیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عبدالله گل

رییس‌جمهوری ترکیه

خبر وقوع زلزله در استان وان ترکیه و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان جنابعالی موجب تأسف و تأثر گردید.

ضمن ابراز تسلیت به جنابعالی و همدردی با دولت و ملت برادر ترکیه، مراتب آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارایه هرگونه کمک و مساعدت همچون گذشته را اعلام می‌نمایم.

از خداوند متعال، غفران و رحمت الهی کشته‌شدگان، شفای عاجل مجروحان، صبر و شکیبایی بازماندگان و آسیب‌دیدگان و عزت و سعادت دولت و ملت دوست ترکیه را مسألت دارم.

محمود احمدی‌نژاد

رییس‌جمهوری اسلامی ایران

 

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری هم گزارش داده محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با عبدالله گل رئیس‌جمهور ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده در حادثه زلزله خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هرگونه کمک انسان‌دوستانه و مساعدت به مردم زلزله زده ترکیه آمادگی کامل دارد.

عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی رئیس‌جمهور کشورمان با دولت و ملت ترکیه، از تلاش‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه تشکر کرد و گفت: ایران و ترکیه دو کشور زلزله‌خیز هستند و ما باید با گسترش همکاری های دوجانبه تدابیر لازم را برای پیشگیری از آثار اسفبار اینگونه حوادث اتخاذ کنیم.

روسای جمهور ایران و ترکیه همچنین در این مکالمه تلفنی مهمترین تحولات منطقه از جمله پدیده تروریسم و مزاحمت های گروهک‌های تروریستی پژاک و منافقین برای دو کشور را مورد اشاره قرار دادند و با بیان اینکه وجود تروریست، توطئه سلطه‌گران برای تسلط بر منطقه است، بر همکاری سازمان‌ها و نهادهای دو کشور برای مقابله با این پدیده شوم تاکید کردند.

کد خبر 149391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز