سه‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد سیستم عامل iOS5 شرکت اپل که تنها یک هفته از عرضه آن می‌گذرد اکنون برروی یک سوم تمام دستگاه‌های مجهز به iOS در سراسر جهان نصب شده‌است.

ios5

به گزارش Cnet به نقل از آمار موسسه Localytics که فعالیت‌های سیستم عامل iOS5 را در 5 روز بررسی کرده، اکنون 33 درصد دارندگان آی‌فون، آی‌پاد تاچ و آی‌پد نسخه جدید سیستم عامل شرکت اپل برای دستگاه‌های قابل حمل را دریافت و نصب کرده‌اند.

البته این آمار با احتساب گوشی آی‌فون 4S است که اوایل همین هفته به بازار عرضه شد و همراه با iOS5 تولید می‌شود. بدون حساب کردن این تلفن همراه، 31 درصد تمام دستگاه‌های موبایل اپل مجهز به این سیستم عامل جدید هستند.

در حال حاضر به غیر از آی‌فون 4S، نسخه جدید این سیستم عامل برروی آی‌پد2 با 36 درصد بیشترین کاربر را دارد. بعد از آی‌پد2، آی‌فون 4 با 35 درصد، آی‌پد یک با 33 درصد و آی‌پاد تاچ با 17 درصد در رده بعدی هستند.

روز گذشته شرکت اپل اعلام کرده که اکنون 25 میلیون نفر در جهان از سیستم عامل iOS5 استفاده می‌کنند. این شرکت همچنین فروش آی‌فون4S که 12 آگوست آنرا رونمایی کرد و اوایل همین هفته به بازار عرضه شد را 4 میلیون دستگاه اعلام کرده‌است.

این تعداد فروش آی‌فون در کمتر از یک هفته رکورد جدیدی برای شرکت اپل است.

یک روز بعد از رونمایی از آی‌فون 4S، استیو جابز مدیر عامل سابق و بنیانگذار شرکت اپل درگذشت. همراه شدن این حادثه با افزایش بحران‌های مالی و بیکاری در غرب باعث پیش‌بینی کاهش فروش محصولات اپل و شکست آی‌فون 4S شد.

اما استقبال بی‌سابقه مشتریان از این گوشی جدید بسیاری از تحلیل گران را شگفت زده کرده‌است.

کد خبر 148833

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز