همشهری آنلاین: رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به وجود 1200 کیوسک مطبوعاتی در سطح پایتخت، گفت: به تمام کیوسک‌های سطح شهر اخطار دادیم که از فروش مواد دخانی جلوگیری کنند و در کیوسک‌های جدید مکانی برای بحث تبلیغات در نظر گرفته شده تا این کیوسک‌ها که مواد دخانی نمی‌فروشند بتوانند از این راه کسب درآمد کنند

روزنامه فروشی

به گزارش تهران سما، کمال علیپور در نشست خبری که امروز در برج میلاد برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در راستای اجرای طرح جامع شهر تهران، ساماندهی جدی برای کسب و کار و فعالیت در شهر تهران، یکی از کارهای اساسی است که در این راستا نیازمند همکاری با اصناف شهر تهران هستیم تا طرح ساماندهی مشاغل شهر تهران به نحو صحیح به انجام رسد.

وی با بیان اینکه لایحه ساماندهی مشاغل تهیه و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است، به بحث راه اندازی بانک جامع اطلاعات ساماندهی شهر تهران اشاره کرد و گفت: راه اندازی بانک جامع اطلاعات ساماندهی شهر تهران و اجرای صحیح طرح ساماندهی مشاغل در کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تاثیرگذار است.

به گفته علیپور در لایحه ساماندهی مشاغل، موضوعات اجتماعی و فرهنگی اصناف و همچنین ایجاد مجتمع‌های جامع در شهر تهران دیده شده است و سعی کردیم در غالب این کار سرمایه گذاری خصوصی را نیز لحاظ کنیم.

رئیس شرکت ساماندهی صنایع ومشاغل شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد: هم اکنون در شهر تهران 400 هزار واحد صنفی وجود دارد که به صنوف سبز، زرد و قرمز تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: صنوف قرمز صنایعی هستند که باید از سطح شهر تهران خارج شوند که در این رابطه تا کنون 17 هزار واحد به طور کامل انتقال یافته است.

این مقام مسئول افزود : صنوف زرد نیز با تمهیداتی در سطح شهر باقی می‌مانند. تعداد این صنوف 75 هزار واحد است و صنوف سبز که وجود آنها در شهر تهران بدون اشکال است 300 هزار واحد است که تحت کنترل و نظارت هستند.

علیپورخاطر نشان کرد: از میان صنایع زرد، 12 هزار واحد تا کنون در شهرک‌های صنفی و خدماتی مستقر شدند که از آن جمله می‌توان به مجتمع‌های خاوران، چاردانگه و تالاب بهرام اشاره کرد. همچنین 40 هزار واحد دیگر بر اساس هدف گذاری‌های ما انتقال خواهد یافت و به طور کلی در این خصوص 17 هزار واحد انتقال یافته و 5 هزار واحد در سطح شهر باقی مانده که در آینده انتقال خواهد یافت.

وی در ادامه در خصوص بحث ساماندهی کیوسک‌های مطبوعاتی در سطح شهر اظهار کرد: هم اکنون 1200 کیوسک در تهران وجود دارد که از نظر ما کاملا ساماندهی شده است و افزایش نخواهد یافت‌، چراکه همین تعداد جوابگوی مسائل فرهنگی سطح شهر است اما از نظر زیبایی و بحث زیباسازی شهر طراحی‌هایی در این خصوص صورت گرفته که توسط سازمان زیباسازی انجام شده و به تایید اتحادیه رسیده است و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است و در این راستا می‌خواهیم پیکره کیوسک‌ها را تغییر دهیم.

علیپورافزود: در این راستا ابتدا سه کیوسک در پارک شهر نصب خواهد شد که ابعاد 9 ، 6 و 4 متری دارند؛ همچنین به تمام کیوسک‌های سطح شهر اخطار دادیم که از فروش مواد دخانی جلوگیری کنند و در کیوسک‌های جدید مکانی برای بحث تبلیغات در نظر گرفته شده تا این کیوسک‌ها که مواد دخانی نمی‌فروشند بتوانند از این راه کسب درآمد کنند.

وی خاطر نشان کرد: تغییر پیکره کیوسک‌های سطح شهر در سه فاز تا پایان سال آینده انجام می‌شود.

علیپور در ادامه به انتقال مشاغل و تمهیداتی برای مشاغل زرد منطقه 12 از قبیل کارگاه طلا سازی، مراکز تفت آجیل و کارگاه‌های آبکاری اشاره کرد و گفت: هم اکنون این موارد شناسایی شده و در حال پیگیری تمهیدات لازم برای انتقال آنها هستیم و در این خصوص با اتحادیه آبکارها جلساتی برگزار شده و چند زمین مشخص شده که چنانچه راهکاری قانونی و مصوبات شورای شهر را نیز داشته باشیم اعمال قانونی این اقدام سریع تر انجام شود.

رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در خصوص تالاب بهرام گفت: مجتمع تالاب بهرام در منطقه 20 قرار دارد که مصوبه شورای شهر را نیز دارد که بنا بر آن صنوف متعلق به شهرستان ری باید به این مجتمع منتقل شوند اما صنوف شهر ری تمایل چندانی ندارند تا به این مکان انتقال یابند و ادعا می‌کنند این زمین اوقافی است. ما با همکاری شهردار منطقه 20 تلاش می‌کنیم این مشکلات را برطرف کرده و با کمک‌های بانکی در نظر داریم به این افراد وام داده تا آنها به این مجتمع انتقال یابند.

وی افزود :بر اساس مصوبه شورای شهر در مجتمع تالاب بهرام هزار و 18 واحد دیده شده در حالی که این اصناف 600 واحد هستند و قرار است 400 واحد دیگر به صنوف اوراق فروشان تعلق یابد‌.

علیپور خاطر نشان کرد: در فاز اول مجتمع تالاب بهرام 70 واحد آماده شده و در غالب سه فاز بعدی که سه سال به طول می‌انجامد تمامی واحدهای این مجتمع به بهره برداری می‌رسد .

وی در خصوص مرکز خرید و فروش پرندگان نیز گفت: مشکل این مرکز نبود پارکینگ است که در فاز دوم آن لحاظ شده است. فاز 2 این مرکز تا سه ماه اول سال 91 به بهره برداری می‌رسد .

علیپور در خصوص شیمیایی فروشان سطح شهر تهران نیز اظهار کرد: مشکل اصلی این صنف انبارهای آنها بوده که به طور کامل هم اکنون از سطح شهر جمع آوری شده و در حال پیگیری هستیم تا فروشندگان خیابان ناصر خسرو را نیز ساماندهی کنیم.

وی در ادامه به احداث مشاغل سیار و فصلی در سطح شهر اشاره کرد و افزود: مشاغل سیار در ساعاتی از شبانه روز در سطح شهر مستقر خواهد شد تا شهروندان بتوانند در شبانه روز از آنها برای خرید مورد نیازشان بهره مند شوند.

علیپور همچنین به وجود مجتمع‌های خدمات موتوری در سطح مناطق اشاره کرد و گفت‌: مجتمع‌های خدمات موتوری با همکاری شهرداری‌های مناطق ایجاد می‌شوند که در این خصوص یک مجتمع خدمات موتوری در منطقه 19 ایجاد شده و در منطقه 4 نیز زمینی برای ایجاد مجتمع خدمات موتوری در نظر گرفته شده و سرمایه گذار آن نیز مشخص شده است.

کد خبر 148773
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز