نیویورک: بوکسور بی‌گناهی که به جرم قتل، 26‌سال از زندگی‌اش را در زندانی در نیویورک گذرانده بود پس از اثبات بی‌گناهی و آزادی از زندان، در سن 52‌سالگی در نخستین مسابقه بوکس خود برنده شد.

box

این رویداد هرچند مانند داستان فیلم‌های هالیوودی بود اما برای آقای دیوی‌بوزلا تا پیش از آزادی و پیروزی در این مسابقه یک کابوس بود. با وجود این وی در این سن و سال به‌خوبی از پس حریف 30‌ساله‌اش برآمد. این زندانی پیشین و ورزشکار روز‌های جاری، در حال مسابقه فریاد می‌زد این بزرگ‌ترین لحظه زندگی من است، تسلیم نشو.

کوسه یک‌چشم

نیومکزیکو: کوسه ناقص‌الخلقه سفیدی که فقط یک‌چشم وسط پیشانی‌اش دارد عجیب‌ترین صید ماهیگیر مکزیکی بود. انریکولئون این جنین 56 سانتی‌متری را داخل شکم یک کوسه بزرگ صید شده در خلیج کالیفرنیا یافت و هنگامی که تصویر آن را در شبکه اینترنت گذاشت بسیاری از زیست‌شناسان برای دیدن و تحقیق روی آن ابراز علاقه کردند. پوست کوسه ناقص‌الخلقه یاد‌شده فاقد رنگدانه است و همین موضوع موجب سفیدبودن آن شده است. به گفته دانشمندان به‌وجود آمدن چنین جنین‌هایی ناشی از کمبود ویتامینA در مادران آنهاست که سرانجام منجر به سوءتغذیه و تولد نوزادان نارس می‌شود.

بز دوپینگی

کلرادو: تست دوپینگ بزی که بختِ اول نمایشگاه سالانه بز‌های کلرادو ارزیابی می‌شد مثبت اعلام شد. درواقع خانواده صاحب این بز پس از پذیرفته‌نشدن بز در مسابقه نمایشگاه یاد‌شده نامه‌ای دریافت کردند که نشان می‌داد به گفته مقامات برای پرورش این بز از مکمل‌های غذایی غیرمجاز استفاده شده است. خانم‌ سوزان وینروث‌ یکی از اعضای خانواده‌ صاحب این بز به خبرنگاران گفت: ما همگی به دستکاری‌شدن غذای این حیوان مشکوکیم به همین خاطر شکایتی تنظیم و تسلیم مقامات کردیم. رد صلاحیت بز‌ این خانواده به معنی محرومیت آنها از درآمد حدود 7هزار دلاری فروش آن البته درصورت شرکت در مسابقه بود.

بدبوترین جوراب‌ها

برن: تحقیقی که یک شرکت سوئیسی تولید جوراب انجام داده، نشان می‌دهد که فقط 66 درصد مردان فرانسوی به‌طور روزانه جوراب‌های خود را عوض می‌کنند درحالی‌که آمار یاد‌شده برای مردان سوئیسی به 70‌درصد می‌رسد. نام مردان آلمانی و انگلیسی نیز در انتهای جدول بدبوترین جوراب‌های مردم 6 کشور‌ اروپایی (جامعه آماری تحقیق) قرار می‌گیرد زیرا 78درصد آنها هر روز جوراب‌های تمیزی می‌پوشند. در میان 3‌هزار نفر از مردم 6کشور اروپایی که جامعه آماری این تحقیق را تشکیل می‌دادند فقط 4‌درصد هر 3‌روز یکبار و فقط یک درصد هفته‌ای یکبار جوراب خود را عوض می‌کردند.

کد خبر 148740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز