همشهری آنلاین: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و جمعیت قرآن کریم لبنان با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای فعالیت مشترک دینی و قرآنی به نتیجه رسیدند.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، هیئت اعزامی مدیران فرهنگی جهاد دانشگاهی متشکل از علیرضا زجاجی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، سرپرست سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفتح دعوتی، مشاور عالی و حبیب‌الله ترکاشوند، معاون خبرگزاری ایکنا روز جمعه، 22 مهرماه، با حضور مجدد در جمعیت قرآن کریم لبنان با حجت‌الاسلام «علی عارف» دیدار کردند.

در این دیدار زمینه‌های همکاری دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمع‌بندی گزارش‌ها، این دو نهاد با امضای تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری‌های مشترک تصمیم گرفتند.

محور همکاری‌هایی که در این تفاهم‌نامه ذکر شده به شرح ذیل است:

1. پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی، دینی و فرهنگی در لبنان و ارائه محصولات فرهنگی مورد نیاز در لبنان از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور؛

2. انعکاس رسانه‌ای قوی فعالیت‌های قرآنی دینی در لبنان توسط خبرگزاری ایکنا؛

3. همکاری به‌منظور برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان؛

4. همکاری به‌منظور برگزاری تورهای جهادی دانشجویان (اعزام دانشجو از منطقه به ایران به‌منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و جهاد دانشگاهی و همچنین اعزام دانشجویان ایران به منطقه)؛

5. همکاری در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای مشترک قرآنی و دینی؛

6. همکاری به‌منظور پژوهش‌های قرآنی میان‌رشته‌ای؛

7. تبادل استاد و دانشجو در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی؛

8. همکاری در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی منطقه میان ایران، سوریه و لبنان.

لازم به توضیح است، این تفاهم‌نامه به امضای علیرضا زجاجی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و حجت‌الاسلام تقوی، سرپرست سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور و خبرگزاری ایکنا، و از سوی دیگر حجت‌الاسلام عارف صدر، رئیس جمعیت قرآن کریم لبنان، به مدت سه سال به امضا رسیده است.

همچنین لازم به ذکر است، تمام فعالیت‌های قرآنی در کشور لبنان با هدایت و نظارت جمعیت قرآن کریم صورت می‌گیرد. 

کد خبر 148496
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز