شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

گروه دانش: بر اساس آمار ارائه شده از سوی مرکز Iron port میزان انتشار اسپم سالانه 100 درصد زیاد می‌شود.

به گفته کارشناسان، با گسترش روز افزون ارتباطات اینترنتی، اسپم نویسان بهترین موقعیت ها  را برای انتشار نامه‌هایشان شکار می‌کنند و با شکل و شمایل گوناگون به دفاتر مجازی افراد نفوذ می‌کنند.

در این میان انتشار اسپم‌های تصویری جایگاه ویژه‌ای دارند چرا که احتمال دیده شدن‌شان بسیار زیاد است.

طبق این گزارش، سطح اسپم جهان در اکتبر 2005 روزانه 31 میلیارد پیام بوده است و این رقم در سال 2006 به 61 میلیارد پیام در روز رسیده است.

همچنین نسبت به سال قبل، درصد اسپم‌های تصویری با 4/8 درصد افزایش به 25 درصد رسیده است. سایز متوسط پیام‌ها نیز از 8/9 کیلو بایت به 13 کیلو بایت رسیده است. اسپم جهانی بیش از 819 ترابایت طول موج روزانه را در سال 2006 تشکیل می‌داده است.

از سوی دیگر وینتون سرف ۶۳ساله، پدر و مؤسس اینترنت که امروز نایب رئیس گوگل است در گفت‌وگویی با روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا  درباره آسیب‌پذیر بودن سیستم‌ها هشدار داد و گفت: «آمارها نشان می‌دهند که ۱۰ درصد از ۶۰۰ میلیون رایانه‌ای که هر روز در جهان روشن می‌شوند، آلوده هستند. اما به‌عقیده من رایانه‌های‌آسیب‌پذیر خیلی بیش از این هستند و تعداد آنها به ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیون دستگاه می‌رسد.»

پایه اسپم تصویری

به گفته راب فورسیث، مدیر 25‌‌‌Sophosدرصد اسپم‌های دنیا تصویری هستند. او می‌گوید: بارها این رقم به 40 درصد هم رسیده است.

انتشار اسپم‌های تصویری یکی از تکنیک‌هایی است که به کار می‌روند تا تکنولوژی‌های قانونی را به نفع خود به کار گیرند، که به همین جهت فیلترهای اسپم به دنبال چیزی بیش از محتوای تصویری می‌گردند؛ محتویاتی که شامل الگوهای ترافیکی مرتبط با منابع و کاربرد انواع reputation database هستند.

کارشناسان می‌گویند لازم است مجموعه‌ای کامل از تکنولوژی‌ها به کار رود زیرا اسپم کننده‌ها می‌دانند که چگونه این محصولات را فریب دهند.

به گفته کارشناسان، اسپم تصویری اکنون به نوع غالب اسپم‌ها تبدیل می‌شوند زیرا این نوع اسپم، انواع موتورهای قدیمی ساده ضداسپم را شکست می‌دهد.

ایمیل‌های قانونی فراوانی وجود دارند که انواع لوگوها را به کار می‌برند و دلیل آن که بسیاری شرکت‌ها  ایمیل‌های اینچنینی ارسال می‌کنند، بازاریابی است، به آن جهت که پاسخ‌های بهتری به دست بیاورند. پس اگر اسپمرها این کار را انجام می‌دهند نباید باعث تعجب شما شود.

مشکل این است که اسپمرها و دیگر مجرمان انفورماتیکی، فضای حجیمی از وب را به خود اختصاص داده‌اند.

البته جنایتکاران در همه جای جهان هستند و بنابراین در شبکه اینترنت نیز حضور دارند و با توجه به‌اینکه اینترنت به سرعت رشد می‌کند، این نوع فعالیت‌ها نیز با آن رشد می‌کنند.

این پدیده را نمی‌توان براحتی ریشه‌کن کرد، زیرا حملات اینترنتی ممکن است از هر گوشه جهان حرکت کنند.

البته کارشناسان در حال توسعه فناوری‌های پیشرفته کنترل هستند تا وقتی که شخصی مرتکب یک جرم انفورماتیکی می‌شود، بتوان در عرض یکی دو ساعت به رایانه او رسید.

در عین حال، نیاز به یک چهارچوب قانونی برای اینترنت نیز بیش از همیشه حس می‌شود، زیرا هر جامعه مدنی بر پایه قوانین استوار است و جامعه اینترنت نیز جدا از آن نیست.

کد خبر 14845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز