همشهری آنلاین: تیمی از پژوهشگران آلمانی گروهی از نورو‌نها را شناسایی کردند که به افراد در ردیابی تجربیات گذشته کمک می‌کند و به ذهن انسان اجازه می‌دهد در زمان سفر کند

سلول عصبی یا نورون

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه "اشلزویگ- هالستاین" پس از انجام یک سری مطالعات طولانی بر روی افراد سالم و بیماران متاثر از اشکال نادر زوال عقل، گروهی از نورون‌ها را شناسایی کردند که به ذهن انسان اجازه می‌دهد در زمان سفر کند و در ردیابی تجربیات گذشته به افراد کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد که این گروه ویژه از نورون‌ها قادر باشند از خاطراتی که "خاطرات اتوبیوگرافیکی" نام دارند، نگهداری کنند. این خاطرات برای ساخت "خود" درونی فرد اساسی هستند.

در این تحقیق از گروه مورد آزمایش خواسته شد که رویدادهای خاصی از زندگی خود را که بعضی از آنها بیش از 40 سال قبل رخ داده بود به یادآورند. همزمان مناطق مختلفی از مغز این افراد با استفاده از رزونانس مغناطیسی (MRI) تصویربرداری شد.

نتایج این تحقیقات، در افراد سالم فعالیت شدید گروهی از نورون‌ها به نام CA1 را نشان داد اما در بیماران متاثر از زوال عقل این نورون‌ها خاموش و یا آسیب دیده بودند.

نورون‌های CA1 در مرکز حافظه در هیپوکامپ قرار دارند و به افراد اجازه می‌دهند با یک سفر ذهنی در زمان، خاطرات رویدادهای بسیار دور زندگی خود را به یاد آورند.

کد خبر 148438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز