همشهری‌آنلاین: آیا می‌دانید اگر فلش مموری شما دور انداخته شود، ممکن است سال‌ها طول بکشد تا جذب طبیعت شود؟

یک فلش مموری تجزیه شونده

به گزارش همشهری‌ دانستنیها از گروه مجلات همهشری یواس‌بی ‌استیک‌ها وسیله بسیار ارزان ذخیره اطلاعات هستند که معمولا در ابعادی کوچک چندین گیگابایت حجم ذخیره را با روپوش‌های قابل انعطاف و اشکالی گوناگون در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در سال‌های اخیر هم انگار رسم شده باشد، هر چند ماه یک‌بار مدل‌های جدیدتر با ابعادی کوچک‌تر و با قدرت ذخیره و سرعت انتقال بیشتر به بازار می‌آیند و همان‌گونه که قدرت انتخاب کاربران را بالا می‌برند مدل‌های قدیمی‌تر را از دور خارج می‌کنند.

اما یکی از مواردی که تقریبا از ابتدای معرفی چنین وسیله‌ای تا امروز بین اغلب آنها مشترک بوده است، پوشش بدنه ساخته شده از پلاستیک غیرقابل جذب در طبیعت است.

شرکت چینی هوشینو به تازگی یواس‌بی‌ استیک جدیدی برای محافظان طبیعت معرفی کرده است. پوشش خارجی FD-300 از موادی ساخته شده است که ظرف 140 روز پس از دور انداخته شدن تجزیه می‌شود.

البته دلیلی برای نگرانی کاربران وجود ندارد چون این حافظه تا مادامی که استفاده می‌شود سالم می‌ماند و تجزیه نخواهد شد ولی هنگامی‌که آن را دور می‌اندازید، شکسته‌های آن با سرعتی به مراتب بیشتر از سایر انواع پلاستیک جذب طبیعت می‌شود.

داستان مشابهی برای اجزای الکترونیکی داخل این حافظه نمی‌توان تعریف کرد ولی راه‌حل ارائه شده از سوی سازنده این است که اجزای داخلی آن پیش از دور انداخته شدن جدا شوند.

کد خبر 148386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز