پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: موج اعتراض‌های مردمی علیه نابرابری‌های اقتصادی و نظام سرمایه داری حاکم بر غرب که از چند هفته گذشته از مرکز نظام مالی آمریکا در نیویورک آغاز شد، به رم رسید.

italy

به گزارش واحد مرکزی خبر از رم، صدها ایتالیایی با تجمع در برابر بانک مرکزی این کشور، با الگوبرداری از جنبش وال استریت، به سیاست های مالی و ریاضت اقتصادی دولت ایتالیا اعتراض کردند.

یکی از معترضان گفت: ما هم مانند جنبش مردمی اشغال وال استریت آمریکا در برابر ساختمان بانک مرکزی ایتالیا تجمع کردیم تا مخالفت خود را با تزریق پی در پی پول به بانک های ورشکسته، افزایش بیکاری، بحران اقتصادی و بی عدالتی فزاینده اجتماعی اعلام کنیم.

هم اکنون در ایتالیا بیش از 8 میلیون نفر در زیر خط فقر زندگی می‌کنند. یک جوان بیکار ایتالیایی دراین باره با بیان اینکه ما جوانان آینده‌ای نداریم، گفت: از اینکه بیکاریم و آینده ای برای خود نمی‌بینیم بسیار عصبانی هستیم.

این درحالیست که روز شنبه قرار است تظاهرات گسترده‌ای در شهر رم همزمان با دیگر پایتخت‌های اروپایی در اعتراض به ادامه بحران اقتصادی، افزایش بیکاری، وضع بد معیشتی مردم و نظام سرمایه داری غرب برگزار شود.

ایتالیا با داشتن بیش از 1900 میلیارد یورو بدهی دولتی، یکی از بدهکارترین کشورهای اروپایی است.

کد خبر 148348
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز