چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: در ادامه اعتراض آمریکایی‌ها در چارچوب جنبش اشغال وال‌استریت در صدها شهر آمریکا، دیروز معترضان در واشنگتن وارد ساختمان سنای آمریکا شدند و به‌مدت 15 دقیقه جلوی در ورودی ساختمان شعار دادند.

اعتراض

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی پلیس واشنگتن در این باره گفت: پلیس کپیتال هیل(کنگره آمریکا) 6 معترض را بعد از ورود به ساختمان سنا دستگیر کرده‌است. آنها به انجام عمل غیرقانونی از طریق اعتراض در ساختمان کنگره متهم هستند. به گفته سخنگوی پلیس، برای این 6 نفر در دفتر پلیس پرونده تشکیل شده و اتهام آنها در حال رسیدگی است. گروه موسوم به ماشین جنگ را متوقف کنید، مسئولیت این اقدام را به‌عهده گرفته‌است. این گروه یک ائتلاف ضدجنگ است که بلافاصله بعد از ورود معترضان به ساختمان سنا، فیلم آن را روی سایت اینترنتی خود منتشر کرد. این ائتلاف، از گروهی از مردم و دانشگاهیان و همچنین کهنه‌سربازان جنگ در آمریکا تشکیل شده‌است. در سایت اینترنتی این گروه آمده‌است: ما هم بخشی از 99‌درصدی هستیم که با جنگ مخالفند.

این گروه در همبستگی با معترضان اشغال وال‌استریت که در پارک زاکتی در منهتن نیویورک تحصن کرده‌اند، از ابتدای این هفته در میدان فریدام پلازا در نزدیکی کاخ سفید تحصن کرده‌اند. این گروه با نام واشنگتن‌ را اشغال کنید، اعلام کرده که به تحصن خود ادامه خواهد داد.اعتراض‌‌ها به بیش از 1000 شهر در سراسر آمریکا گسترش یافته و گروه‌هایی در کشورهای اروپایی نیز مشغول سازماندهی برای برگزاری تحصن و تظاهرات مشابه در شهرهای خود هستند. به نوشته وب‌سایت ما 99 درصد هستیم، بیش از 900 گروه در سراسر جهان با جنبش اشغال وال‌استریت اعلام همبستگی کرده‌اند.

کد خبر 148314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز